Gjest medlem-156924 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 ja som nevnt over. Jeg har en 20mnd macbook pro (unibody m/SD inngang) og i går kjøpte jeg et nett program som heter translucent som man kan se hvor mye minne som blir brukt cpu osv.. det som skjedde var at den viste 50/60% minne brukt men da hadde jeg sllått av alle programmene og ingen kjørte uteom Finder og muligens Safari.. Why? lagrer den alt i minnet en stund så det skal være lettere og starte opp igjen om man skulle ombestemme seg? eller lagrer den det for alltid?? eller er det noe gæli her? trenger en forklaring her! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Kort oppsummert: (i) RAM er dynamisk, trenger andre programmer minne blir det alltids frigjort. Lite å bekymre seg for her. (ii) Safari spiser gjerne en halv GB RAM før frokost. Åpner du noen taber blir den virkelig sulten. (iii) Hvis du trenger å kjøpe programmer for å tenke ut om du har nok ledig minne er svaret antageligvis at dette fungerer fint. Du kan trygt lede oppmerksomheten mot viktigere saker med mindre du synes det er morsomt å telle hvilke programmer som bruker mye minne. Enda kortere oppsummert: ved normal bruk holder 2GB greit. Litt tung: 4GB. Heftig bruk og utålmodig person bak spakene: 8GB eller mer, om det ikke gjør for stor skade på kontoen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå