moder Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hei forum! Er det noen av dere som vet hvordan jeg kan lage en påloggings side til nettverket mitt? Kan jeg gjøre dette på ruteren min; en Cisco 2660. Eller må jeg sette op en server? Takker for alle svar [edit: Unnskyld for feil-post] Endret 27. januar 2011 av moder Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Tror du må forklare litt bedre hva du ønsker å oppnå. Lenke til kommentar
moder Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Ok, jeg ønsker å opprette en påloggings side for nettverket. dvs. en side som kommer opp når noen kobler seg til nettverket mitt. eks. Når jeg logger på det offentlige nettet i komunen blir jeg sent til en lokal ip 10.0.1.1. der jeg for en beskjed om og logge på. og når jeg har logget på så blir jeg videresent til den siden som orginalt sto i addresse feltet. Jeg vil gjøre noe lignene med mitt nettverk. Hvordan kan jeg gjøre dette? Jeg har 1 windows server R2 og 1 Cisco 2650 router. Lenke til kommentar
Hole Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det du ser etter er RADIUS. Du må ha en server for dette, og det kan du ha i Windows. Lenke til kommentar
moder Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Det du ser etter er RADIUS. Du må ha en server for dette, og det kan du ha i Windows. Jeg har en windows server R2. Kan du fortelle meg Hvordan jeg oppretter dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå