Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PCen krasjer når jeg åpner programmer som leser komponentene

Anbefalte innlegg

Hei, PCen min krasjer når jeg åpner programmer som MSI aftherburner, CPU-Z, SpeedFan og SIW. Dette skjer med normalt PC bruk. Da kjører jeg Skype, Spotify og Opera, så når jeg åpner et av de nevnte programmene fryser alt.

Når jeg spiller lite krevende spill, som ikke er i fullscreen går prosessor og grafikkort viftene noe voldsomt. Gikk i BIOS etter et krasj og prosessoren lå på 40 grader.

Komponentene:

Gigabyte 790XTA-UD4

AMD Phenom II 1090t

Sapphire Radeon HD5850

Chieftec APS-550 S, 550W

RAM: Super Talent DDR3-13332G(2x1G)

Si ifra hvis dere trenger mer informasjon. RAMen er klokket ned ifra 1333 MHz til 1066 MHz.

Noen som vet hvor problemet ligger?

Takk :)

Endret av Hoikka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også nevne at jeg har koblet til et trådløskort, som ikke er i bruk nå, men blir brukt på LAN osv. og et lydkort som er defekt, skal fjerne det. Høytalere/headset begynner å hyle når det kobles til lydkortet.

Hva kan gjøres med de nevnte driverne geir?

Lenke til kommentar

Kan også nevne at jeg har koblet til et trådløskort, som ikke er i bruk nå, men blir brukt på LAN osv. og et lydkort som er defekt, skal fjerne det. Høytalere/headset begynner å hyle når det kobles til lydkortet.

Kanskje lydkortet står for nær det trådløse kortet. Prøv å fjerne en av dem og se hva som skjer.

Hva kan gjøres med de nevnte driverne geir?
Sjekk at du har de nyeste. Hvis du allerede har de nyeste driverne, prøv med de nest nyeste driverne og se om det hjelper.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...