MrFleksnes Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei . Jeg har en defekt ekstern harddisk som jeg koblet til den stasjonære pc'n min. Og da er spørsmålet mitt, må jeg formatere hardisken for at jeg skal ha mulighet for å komme meg inn på den? eventuelt hvordan slipper jeg å formatere den? takker for svar Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvis hardisken er defekt, så hjelper det ikke å formattere den. Like lite som det hjelper å skifte olje på en bil som holder på å knekke sammen fordi den er rustet helt opp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det er mange måter for en disk å være defekt. Noen er mer defekt og håpløse enn andre. Du bør fortelle litt mer om hva du observerer og hvorfor du mener denne disken er defekt. Kommer det f.eks opp spørsmål om du vil formatere? Ta også en titt i Diskbehandling (se min signatur). Lenke til kommentar
MrFleksnes Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 det er ikke disken det er feil med, det er kretskortet som er ødelagt der du kobler til strøm og micro USB'en ( lodde punktene til usb'en er knekt av) så datamaskinen finner ikke disken. Det kommer opp en varsel melding om at jeg må formatere disken før bruk. Det er ikke et problem å gjøre det, men jeg har ikke lyst å miste alt jeg har på den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Da plukker du disken ut av det defekte kabinettet og kobler den til på annen måte. Du kan kjøpe tomme kabinetter for å sette disken i. Lenke til kommentar
MrFleksnes Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 jeg har plukket den i fra kabinettet. jeg formaterte den i sta så nå er d bare å fylle den på nytt. takker for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå