DiNozzo Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei! Kan man starte rett på "Snømannen"? Eller må/burde jeg lese de andre bøkene først? Takk! Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Tror det burde gå greit å hoppe rett på Snømannen. Jeg leste Frelseren uten å ha lest noen av de andre bøkene først, og det var stort sett uproblemtisk. Du mangler kanskje litt bakgrunnsinfo om Harry Hole og om ting som har skjedd tidligere, men jeg opplevde ikke det som noen veldig stor ulempe. Bøkene er skrevet sånn at du uansett henger ganske lett med. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg leste Snømannen først. Det gikk fint det :-) Knall bok! Har lest Panserhjerte og Rødstrupe også ;-) Lenke til kommentar
fjodd Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Du må ikke lese de andre først, men du bør. De to første bøkene (Flaggermusmannen og Kakerlakkene) er ganske uavhengige, mens i de neste tre bøkene (Rødstrupe, Sorgenfri og Marekors), så er det en felles historie i tillegg til selvfølgelig at det er bøker som du kan lese uten å ha lest de andre. Frelseren kan også være greit å lese før du leser Snømannen. Så jeg synes du bør lese de andre bøkene først. Det er jo tidenes beste bokserie, så det er bare å begynne lese. Misunner alle som ennå ikke har lest de. Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Du kan lese Rødstrupe og Sorgenfri. Mer tid på disse bøkene trenger du ikke bruke, kurven er nedadgående etter det. fjodd: Tidenes beste bokserie? Da kan du ikke ha lest mange bokserier. Lenke til kommentar
fjodd Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg leser for det meste krim/thriller, og da har jeg ikke lest noe som er bedre. Gi meg gjerne noen tips om noe som er bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå