Gå til innhold

PS3 Jailbreak: Etikkdiskusjon og annet snakk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gir faen i hva du gjør med din konsoll, men det som irriterer meg er at det nå jukses i onlinespilling på PS3. Det synes sikkert du er flott siden du tydeligvis ikke spiller online og da rammer jo ikke problemet deg.

Edit: Leif

Din irritasjon trenger du ikke å få utløp for i denne tråden, gå på sonys ps3 forum og klag på ps3's dårlige sikkerhet. Og ja, det er likegyldig hvor lenge ps3 har vært hackerfri, når den først er hacket så er det sony som har feilet.

Alle burde få bruke sin egen konsoll til hva de vil, enten det er støvsuger, vaffeljern eller eget multimedia-senter. Så lenge du ikke gjør noe som går ut over andre(cheating/hacks i spill), så kan argumentet om at du skal få bruke den til det du vil forsvares.

Huff, enda en hobbymoderator her. Hva er vitsen å be meg om å dra til et annet forum? Drar du fra tråd til tråd å forteller det til folk som skriver ting du ikke liker? Først sier du at jeg skal dra til et annet forum å irritere meg over juksemakere i onlinespilling, og så sier du alt er greit med å hacke PS3en sin så lenge folk ikke jukser..... Er det nå jeg skal be deg også om å dra til et annet forum for å fortelle det?

Er du seriøs? Jeg ber deg dra til sonys forum fordi det har INGEN hensikt i å klage i denne tråden på nettopp det du klager på. Jeg ber deg ikke om å gjøre det fordi jeg "ikke" liker det du skriver, noe du innbiller deg.

Men hvilket forum foreslår du at jeg skal gå til for å fortelle folk det da? /sarcasm.

Lenke til kommentar

Jeg gir faen i hva du gjør med din konsoll, men det som irriterer meg er at det nå jukses i onlinespilling på PS3. Det synes sikkert du er flott siden du tydeligvis ikke spiller online og da rammer jo ikke problemet deg.

Din irritasjon trenger du ikke å få utløp for i denne tråden, gå på sonys ps3 forum og klag på ps3's dårlige sikkerhet. Og ja, det er likegyldig hvor lenge ps3 har vært hackerfri, når den først er hacket så er det sony som har feilet.

Alle burde få bruke sin egen konsoll til hva de vil, enten det er støvsuger, vaffeljern eller eget multimedia-senter. Så lenge du ikke gjør noe som går ut over andre(cheating/hacks i spill), så kan argumentet om at du skal få bruke den til det du vil forsvares.

Huff, enda en hobbymoderator her. Hva er vitsen å be meg om å dra til et annet forum? Drar du fra tråd til tråd å forteller det til folk som skriver ting du ikke liker? Først sier du at jeg skal dra til et annet forum å irritere meg over juksemakere i onlinespilling, og så sier du alt er greit med å hacke PS3en sin så lenge folk ikke jukser..... Er det nå jeg skal be deg også om å dra til et annet forum for å fortelle det?

Er du seriøs? Jeg ber deg dra til sonys forum fordi det har INGEN hensikt i å klage i denne tråden på nettopp det du klager på. Jeg ber deg ikke om å gjøre det fordi jeg "ikke" liker det du skriver, noe du innbiller deg.

Men hvilket forum foreslår du at jeg skal gå til for å fortelle folk det da? /sarcasm.

Jeg sier min mening på lik linje med deg. At det ikke har noen hensikt for deg driter jeg langt i. Det er mye her på forumet som blir skrevet som ikke har noen hensikt for meg, men jeg raver ikke rundt å slenger dritt. Jeg leser, respekterer andres meninger og holder kjeft. Har du problemer med at folk sier sin mening her på diskusjon.no er det nok best for deg at du ikke leser så mye på dette forumet. Hvis du leser innlegget til enixitan kan du se et greit eksempel på hvordan man svarer folk. Sakling og klart. Slik du svarer og skriver til meg på får i alle fall ikke meg til å holde kjeft da jeg for det første ikke forstår hvorfor jeg skal forlate tråden (noe enixitan forklarer bra) og for det andre holder du en frekk tone.

Lenke til kommentar

Ikke stopp. Er fint at noen stiller seg kritisk også.

Greit nok det, men då får det vere meir reflektert enn å ukritisk anklage alle brukarar av modifikasjonar for juksarar, med ei "hvem faen har bruk for dette a ???"-haldning.

madfacee: Så langt har eg ikkje høyrt at folk er bannlyst pga. dette. Backup managers vert lagra i aktivitetslista (liste over kva du har spelt), nye versjonar av desse (i alle fall Gaia og MultiMAN) har verktøy som gjer at du kan slette aktivitetslista, og generere ei falsk ei.

Det er verdt å merke seg at Sony kan banne folk frå PSN, sidan dei har gjort det lenge pga. ting som stygg språkbruk (kun midlertidige, men då veit me at det går). Eg trur derimot dette gjeld PSN-kontoen, og ikkje konsollen, men det er jo ikkje så vanskeleg å koble dei saman. PS3-en har nokre ID-strenger ein kan endre, men me veit ikkje kor godt Sony sjekkar desse (om du kun kan endre den, eller om du må ha MAC-adresse o.l. som matchar psid-en).

Lenke til kommentar

Hvor i mitt utsagn oppfordrer jeg en bruker til å trolle?

Her sier jeg i grunn bare at jeg ønsker diskusjon som stiller seg kritisk til jailbreaking.

At meldingen kom nå var i grunn fordi det foregikk en del diskusjon om nettopp hvorfor folk skal jailbreake..

Mener dere forøvrig at folk driver å troller så har dere en fin rapportknapp dere kan benytte så tar vi saken inn til drøfting.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Her sier jeg i grunn bare at jeg ønsker diskusjon som stiller seg kritisk til jailbreaking.

Sikkert flott det, men det har uanset lite å gjøre i en hjelpetråd for jailbreaking - så i likhet med andre her vil jeg anbefale å ta en slik debatt i en mer passende tråd.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Når jeg opprettet tråden så inkluderte jeg "Diskusjon og hjelpetråd for jailbreaking av Playstation 3" i undertittelen nettopp for at man skal kunne diskutere ting rundt emnet.

Men om det er ønskeligt å føre en diskusjon på kun etikken rundt jailbreaking så er det ikke noe i veien for å opprette en egen tråd :]

Lenke til kommentar

Jeg sier min mening på lik linje med deg. At det ikke har noen hensikt for deg driter jeg langt i. Det er mye her på forumet som blir skrevet som ikke har noen hensikt for meg, men jeg raver ikke rundt å slenger dritt. Jeg leser, respekterer andres meninger og holder kjeft. Har du problemer med at folk sier sin mening her på diskusjon.no er det nok best for deg at du ikke leser så mye på dette forumet. Hvis du leser innlegget til enixitan kan du se et greit eksempel på hvordan man svarer folk. Sakling og klart. Slik du svarer og skriver til meg på får i alle fall ikke meg til å holde kjeft da jeg for det første ikke forstår hvorfor jeg skal forlate tråden (noe enixitan forklarer bra) og for det andre holder du en frekk tone.

Det har ingen hensikt for noen. Hvem vil høre på din sutring over at alle som jailbreaker konsollen sin er cheaters. Du får det til å høres ut som det med din, som enixitan sa så godt, "hvem faen har bruk for dette holdning"... Jeg ihvertfall, er ikke interessert i å høre om det.

Hvorfor føler du jeg ikke har svart deg saklig og slengt dritt? Jeg har gitt deg et velment råd som du ser ut til å rage noe voldsomt over. Kanskje jeg traff et ømt punkt? At du ikke har noen interesse i å komme noe vei med sutringen din, men heller å prøve å ødelegge for alle andre som ønsker å jailbreake konsollen sin?

Jeg forklarte jo litt til å første posten der jeg svarte deg at jeg var enig med deg i at skal du bruke jailbreaking til hacks/cheats så kan det ikke forsvares, og i neste post av deg får du det til å høres ut som jeg har motsagt meg selv? Det er fullt mulig å mene at jailbreaking bør være lov, samtidig som man mener cheaters/hackers er noen forbanna idioter. Det vil alltid være folk som misbruker ting, lev med det. Man skal ikke forby det fordi noen idioter ikke klarer å være "skikkelige". Skal man forby alkohol fordi noen stakkarslige drikker seg ihjel?

Jeg har ingen problemer med at folk sier sin mening, men når du opptrer som du gjør så trenger du ikke å ta den defensive rollen med engang du får svar. Og jeg har ikke sagt du skal holde kjeft, igjen tilegger du meg meninger du innbiller deg jeg har. Jeg har gitt deg et, som jeg sa, velment råd for å komme noen vei med sutringen din. Før du anklager noen andre for å være frekk, se over din egen holdning, takk.

Endret av Phil Hellmuth Jr.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har ingen hensikt for noen. Hvem vil høre på din sutring over at alle som jailbreaker konsollen sin er cheaters. Du får det til å høres ut som det med din, som enixitan sa så godt, "hvem faen har bruk for dette holdning"... Jeg ihvertfall, er ikke interessert i å høre om det.

Hvorfor føler du jeg ikke har svart deg saklig og slengt dritt? Jeg har gitt deg et velment råd som du ser ut til å rage noe voldsomt over. Kanskje jeg traff et ømt punkt? At du ikke har noen interesse i å komme noe vei med sutringen din, men heller å prøve å ødelegge for alle andre som ønsker å jailbreake konsollen sin?

Jeg forklarte jo litt til å første posten der jeg svarte deg at jeg var enig med deg i at skal du bruke jailbreaking til hacks/cheats så kan det ikke forsvares, og i neste post av deg får du det til å høres ut som jeg har motsagt meg selv? Det er fullt mulig å mene at jailbreaking bør være lov, samtidig som man mener cheaters/hackers er noen forbanna idioter. Det vil alltid være folk som misbruker ting, lev med det. Man skal ikke forby det fordi noen idioter ikke klarer å være "skikkelige". Skal man forby alkohol fordi noen stakkarslige drikker seg ihjel?

Jeg har ingen problemer med at folk sier sin mening, men når du opptrer som du gjør så trenger du ikke å ta den defensive rollen med engang du får svar. Og jeg har ikke sagt du skal holde kjeft, igjen tilegger du meg meninger du innbiller deg jeg har. Jeg har gitt deg et, som jeg sa, velment råd for å komme noen vei med sutringen din. Før du anklager noen andre for å være frekk, se over din egen holdning, takk.

Vennligst fortell meg hvor og når jeg har uttalt meg om at alle som jailbreaker cheater i onlinespill. Du sier jeg tillegger deg meninger, så nå er jeg spent på hvor jeg har uttalt meg om at absolutt alle som jailbreaker cheater. Venter i spenning på svar.

Selvføgelig skal jeg leve med at folk jukser. Det har jeg levd med lenge, og har heldigvis fått folk banna som har spilt online i flere år på den aktuelle banna kontoen. Ellers lever jeg med masse annet som irriterer meg. Det er null stress, men jeg sier min mening hvis jeg føler for det. Du lever vel med en del som irriterer deg også men jeg regner med at du aldri uttaler deg om dette?

Nei, du ba meg ikke direkte om å holde kjeft men du ba meg dra til et annet forum (ikke diskusjon.no) uten noe som helst saklig grunn. Denne grunnen kom en annen bruker med etter deg og det respekterer jeg.

Men uansett, svar meg på når og hvor jeg har uttalt meg om at alle som jailbreaker cheater i onlinespill.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Vennligst fortell meg hvor og når jeg har uttalt meg om at alle som jailbreaker cheater i onlinespill. Du sier jeg tillegger deg meninger, så nå er jeg spent på hvor jeg har uttalt meg om at absolutt alle som jailbreaker cheater. Venter i spenning på svar.

Men uansett, svar meg på når og hvor jeg har uttalt meg om at alle som jailbreaker cheater i onlinespill.

Sånn. Håper det var klart nok for deg.

Selvføgelig skal jeg leve med at folk jukser. Det har jeg levd med lenge, og har heldigvis fått folk banna som har spilt online i flere år på den aktuelle banna kontoen. Ellers lever jeg med masse annet som irriterer meg. Det er null stress, men jeg sier min mening hvis jeg føler for det. Du lever vel med en del som irriterer deg også men jeg regner med at du aldri uttaler deg om dette?

Nei, du ba meg ikke direkte om å holde kjeft men du ba meg dra til et annet forum (ikke diskusjon.no) uten noe som helst saklig grunn. Denne grunnen kom en annen bruker med etter deg og det respekterer jeg.

Hvis jeg irriterer meg over noe så går jeg til det/de som faktisk er problemet. Jeg sa tydelig i første posten at det var sonys problem at de ikke hadde bedre sikkerhet, og at du måtte heller klage til dem. Hvor mye klarere trenger du det?

Lenke til kommentar

Det var ikke klart nok nei. Jeg venter fortsatt på svar på hvor og når jeg har skrevet at absolutt ALLE som jailbreaker jukser i onlinespilling. At du innbiller deg at jeg mener det er noe helt annet enn at jeg har skrevet det (i klartekst) slik du påstår i ditt forrige innlegg. Det har jeg aldri ment/skrevet og kommer aldri til å mene/skrive da alle er forskjellige, også jailbreakers. Jeg har heller aldri sagt at jeg er imot "ærlige" jailbreakers. Altså de som ikke har til hensikt å piratkopiere eller jukse i onlinespilling. Hva de gjør i offlinespilling bryr meg ikke da det ikke ødelegger min spilleopplevelse.

Edit: Ja, jeg går til Sony hvis jeg ønsker ei løsning på problemet. Eller i alle fall prøve å få ei løsning på problemet. Det er dog ikke derfor jeg er på dette forumet. Jeg er her for å si mine meninger, lese andres meninger, dele kunnskap og ellers lese ting av interesse som ikke er så lett å finne andre plasser. Dette fører ganske ofte til noe som kalles en diskusjon noe som også kan være lærerikt.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Hvor har jeg påstått at du har skrevet dette?

Les de to setningene etter hverandre og det skal ikke så stor forståelse til for at dette var noe jeg antok du mente, for hvorfor ellers er du i denne tråden og sutrer?

Edit: Ja, jeg går til Sony hvis jeg ønsker ei løsning på problemet. Eller i alle fall prøve å få ei løsning på problemet. Det er dog ikke derfor jeg er på dette forumet. Jeg er her for å si mine meninger, lese andres meninger, dele kunnskap og ellers lese ting av interesse som ikke er så lett å finne andre plasser. Dette fører ganske ofte til noe som kalles en diskusjon noe som også kan være lærerikt.

Du lærer ingenting av å sutre som du gjør. Vi som prøver å lære noe ønsker ikke å se sutrete innlegg som ikke har noenting med saken å gjøre. Skal du først sutre over noe så for all del go ahead og gjør det i rett tråd. Denne tråden handler ikke om hva som er etisk rett/galt mht jailbreaking.

Endret av Phil Hellmuth Jr.
Lenke til kommentar

Det med uthevet skrift. Vet du ikke selv hva du skriver?

Edit: Trådstarter liker selv sutring (som enkelte her kaller det) i sin egen tråd. Nå har jeg dog ikke sutret siden han selv sa dette da jeg allerede har sagt min mening som du tydeligvis ikke forstår.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Hvor mange av dere som har jailbreaket kan si ærlig at dere ikke har vurdert å spille/laste ned piratkopierte spill? Jeg kan komme inn her å høre og tro på at folk sier "Jeg vil bare gjøre min PS3 mer brukbar som å lese flere videocodec, gjøre nettleseren bedre osv..." Så naiv er jeg ikke. Og det er også noen (ikke bare her på diskusjon.no) som har nevnt OtherOS er blitt fjernet så det er like greit å jailbreaker og få den tilbake. Men om man googler litt eller sjekker her på forumet så er det VELDIG få (eller ingen) som har spurt etter otherOS. Heller mange fler som har spør etter backupmanager og emulatorprogrammer. Kan ikke riktig si flertallet savner otherOS.

Med en gang jeg hører ordet "jailbreaking" så tenker jeg dette er nok noe ulovlig. Det er sikkert bare jeg som tenker sånn, selv om jeg vet at det er lovlig forløpig (venter etter Geohot rettsak er ferdig før jeg sier fullt lovlig).

Jeg har spilt en del MW2 og BO i det siste, men etter jailbreakingen har det blitt mindre spilling. MW2 må jeg si den som sliter mest. BO har jeg opplevd da en av laget mitt brukte spyplane og da gikk alle røde prikkene helt berserk. Dette har skjedd to ganger og er ikke etter hverandre eller samme dag. Det er en del cheatere ute. Møter dem reglemessig dersom jeg booter opp MW2. [{DT}] er vel deres clan tag.

En annen ting jeg er redd for er at noen av hackerne etterhvert kan gå inn i andres PSN konto og belaste dine bankkonto fra PSN eller gjøre PSN korrupt. Er dette egentlig Sonys skyld at de ikke har god nok sikkerhet da de ikke har støttet til "helt åpent" homebrew før nå? De klarte det bra med den første USB jailbreakingen, gjorde de det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...