Gå til innhold

PS3 Jailbreak: Etikkdiskusjon og annet snakk.

Anbefalte innlegg

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

er vel ikke saksøking? er vel mere cease-and-desist ? slik at de ikke kan videreformidle hackinga :p

good luck sier jeg bare Sony.

Jeg sier lykke til Sony jeg også. Jævlig deilig hvis alle dere her inne blir banna.

Hvem faen er det som bryr seg om dette ? Er bare en gjeng med nerder som vil spille super mario og spille brente spill.

Backup av spill my ass, hvem gjør dette i 2011 a ? Spiser bikkja deres på blu-rayene eller ?

http://n4g.com/news/678779/sony-can-completely-disable-your-ps3

http://n4g.com/news/678589/sony-suing-geohot-fail0verflow-others-over-ps3-hacking

Men fortsette og støtt Sony og kjøp nye Ps3 konsoller hahhaha

• Liker 1
Lenke til kommentar

er vel ikke saksøking? er vel mere cease-and-desist ? slik at de ikke kan videreformidle hackinga :p

Jeg sier lykke til Sony jeg også. Jævlig deilig hvis alle dere her inne blir banna.

Hvem faen er det som bryr seg om dette ? Er bare en gjeng med nerder som vil spille super mario og spille brente spill.

Backup av spill my ass, hvem gjør dette i 2011 a ? Spiser bikkja deres på blu-rayene eller ?

http://n4g.com/news/678589/sony-suing-geohot-fail0verflow-others-over-ps3-hacking

Tror ikke du har skjønt at siden det alt er spredd er det for seint for Sony og gjøre noe som helst.

Bryr meg filla om pirat spill, vil ha dette pga av homebrew.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i svarte ska du med homebrew, hvem bryr seg ?

''They are being sued for using releasing Sony's private keys and using it to run their own unauthorized software.

In other hacks, homebrews, and mods, they never had to sign their code with the official key. So therefore its hard to sue them. All they did was get rid of security.

But this time, its totally different. They stole Sony's private key and used it to sign their own codes without Sony's permission. ''

Greia med dette er at de har misbrukt og stjålet Sony's private nøkkel.

Men fortsett og støtt Sony da, det liker vi. Så får vi hvertfall mere kvalitet spill i fremtiden.

Lenke til kommentar
Hva i svarte ska du med homebrew, hvem bryr seg ?

Du. Du gjev i alle fall inntrykk av at du opplever det som relativt traumatisk at -iL-, eg og andre ynskjer å bruke PS3-en me har kjøpt slik me vil, og ikkje be PSN-EULA-en til frokost, lunsj, middag og kvelds, med tanke på kor mykje plass du brukar på dette i denne tråden. Bryr du deg ikkje, kvifor er du her?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra sakt (Y)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra sakt (Y)

Jeg synes nå kanskje dette var noe av det dummeste jeg har lest i denne tråden, men folk er forskjellig.

Det er mange fordeler med å jailbreake, og det er INGEN automatikk i at en er pirat om en jailbreaker. Kan nå nevne noe utav det jeg liker best.

- Raskere loadetid

- Slipper å bytte plater når en skal bytte spill, alt gjøres fra "gostolen":-)

- For de av oss som har barn i hus så blir ofte spill liggende på gulvet eller i hylla uten cover, da er det greit å slippe å få plata ødelagt med ha spillene liggende på disk.

- Mulighet for gode og velfungerende mediacenter med god formatstøtte.

Lenke til kommentar

Ja det må ha vært en hard tid alle disse årene som PS3 ikke har latt seg bruke uten plate og den utrolig lange lastetiden som har spist opp flere år av livene deres. Kan virke som at enkelte her har brukt flere 1000 kroner på ett enkelt spill siden platene hele tiden blir ødelagt av små barn, hunder, naturkatastrofer, sinte kjærringer og så videre. Neste gang dere kjøper en konsoll vil jeg anbefale dere å undersøke litt nærmere før dere går til innkjøp så slipper dere å kjøpe noe som ikke passer til deres bruk.

Lenke til kommentar

Så da du kjøpte PS3 (altså før den kunne hackes) var du ikke klar over at du ikke kunne gjøre som du ville med den? I såfall er du lite opplyst. Det er masse der ute i verden du kan kjøpe men ikke gjøre hva enn du vil med. De fleste opplyste personer vet dette før de kjøper produktet. Jeg gir faen i hva du gjør med din konsoll, men det som irriterer meg er at det nå jukses i onlinespilling på PS3. Det synes sikkert du er flott siden du tydeligvis ikke spiller online og da rammer jo ikke problemet deg.

Edit: Leif

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Så da du kjøpte PS3 (altså før den kunne hackes) var du ikke klar over at du ikke kunne gjøre som du ville med den? I såfall er du lite opplyst. Det er masse der ute i verden du kan kjøpe men ikke gjøre hva enn du vil med. De fleste opplyste personer vet dette før de kjøper produktet.

Du er kanskje ikke så veldig opplyst selv. Den jeg (og andre) kjøpte hadde OtherOS-funksjon og kunne brukes til spill, blu-ray og stort set hva som helst via OtherOS-funksjonen. I etterkant tvangsfjernet Sony denne funksjonen som jeg hadde betalt for, fra min ps3 som jeg også hadde betalt for. Det er helt sikkert ikke lov da det leverte produktet ikke lenger samsvarer med det man ble lovet ved kjøpstidpunktet, og etter norsk lov hadde man sikkert kunnet få pengene tilbake, men jeg hadde importert min fra USA og den rettsaken som fulgte i kølvannet er vist fortsatt ikke avgjort.

Men uansett, nå er vi nære å ha fått kontrollen tilbake og det hilser jeg naturligvis velkommen.

At noen her, som forbrukere, driter i forbrukerd rettigheter er utrolig trangsynt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er fullt klar over at de fjernet støtten for andre OS og det ved hjelp av en oppdatering som ingen tvinger deg til å laste ned hvis du da ikke spiller online. Forstår frustrasjonen til de som benyttet seg av andre OS og spiller online. Nå var dog mitt fokus på det angående platebruk og lastetid. Jeg bare ser på hvilke fantastiske historier ENKELTE kommer med for å ønske hacken velkommen og forsvare den.

Lenke til kommentar

Er fullt klar over at de fjernet støtten for andre OS og det ved hjelp av en oppdatering som ingen tvinger deg til å laste ned hvis du da ikke spiller online. Forstår frustrasjonen til de som benyttet seg av andre OS og spiller online. Nå var dog mitt fokus på det angående platebruk og lastetid. Jeg bare ser på hvilke fantastiske historier ENKELTE kommer med for å ønske hacken velkommen og forsvare den.

Tvinger og tvinger... du får vel ikke spilt så mange nye spill uten de krever oppdatering av firmwaren for at du kan spille de. Enten kunne man bruke den som mediaserver eller som spillmaskin, men ikke lenger begge delene. Jeg syns ikke man seriøst kan si at brukeren får noe reelt valg med mindre vi snakker om valg mellem pest og kolera da.

Jeg kjøper spillene mine og har ingen planer om å endre på det. Jeg skjønner selvsagt at Sony har fått seg et problem her - men det er et problem de vitterlig langt på vei selv skapt. PS3'en overlevede hackingforsøk i mange år, langt lengere enn noen annen konsoll. Som vi nå har set er det ikke pga perfekt sikkerhet, men nærmere at der ikke var mange som så noe poeng i gjøre det pga muligheten til å kjøre hva du ville i OtherOS.

Lenke til kommentar

Jeg gir faen i hva du gjør med din konsoll, men det som irriterer meg er at det nå jukses i onlinespilling på PS3. Det synes sikkert du er flott siden du tydeligvis ikke spiller online og da rammer jo ikke problemet deg.

Din irritasjon trenger du ikke å få utløp for i denne tråden, gå på sonys ps3 forum og klag på ps3's dårlige sikkerhet. Og ja, det er likegyldig hvor lenge ps3 har vært hackerfri, når den først er hacket så er det sony som har feilet.

Alle burde få bruke sin egen konsoll til hva de vil, enten det er støvsuger, vaffeljern eller eget multimedia-senter. Så lenge du ikke gjør noe som går ut over andre(cheating/hacks i spill), så kan argumentet om at du skal få bruke den til det du vil forsvares.

Lenke til kommentar

Jeg gir faen i hva du gjør med din konsoll, men det som irriterer meg er at det nå jukses i onlinespilling på PS3. Det synes sikkert du er flott siden du tydeligvis ikke spiller online og da rammer jo ikke problemet deg.

Din irritasjon trenger du ikke å få utløp for i denne tråden, gå på sonys ps3 forum og klag på ps3's dårlige sikkerhet. Og ja, det er likegyldig hvor lenge ps3 har vært hackerfri, når den først er hacket så er det sony som har feilet.

Alle burde få bruke sin egen konsoll til hva de vil, enten det er støvsuger, vaffeljern eller eget multimedia-senter. Så lenge du ikke gjør noe som går ut over andre(cheating/hacks i spill), så kan argumentet om at du skal få bruke den til det du vil forsvares.

Huff, enda en hobbymoderator her. Hva er vitsen å be meg om å dra til et annet forum? Drar du fra tråd til tråd å forteller det til folk som skriver ting du ikke liker? Først sier du at jeg skal dra til et annet forum å irritere meg over juksemakere i onlinespilling, og så sier du alt er greit med å hacke PS3en sin så lenge folk ikke jukser..... Er det nå jeg skal be deg også om å dra til et annet forum for å fortelle det?

Lenke til kommentar

Du skal gå til eit anna forum fordi me ikkje diskuterar etiske problemstillingar for og mot modifisering, me diskuterar det tekniske, utviklinga, korleis ein gjer det, og kva ein kan få ut av det. Om du vil diskutere etikk kan du lage deg ein tråd for det, for det er ikkje det denne handlar om.

Lenke til kommentar

Du skal gå til eit anna forum fordi me ikkje diskuterar etiske problemstillingar for og mot modifisering, me diskuterar det tekniske, utviklinga, korleis ein gjer det, og kva ein kan få ut av det. Om du vil diskutere etikk kan du lage deg ein tråd for det, for det er ikkje det denne handlar om.

Greit nok det. Klikket meg bare inn på emnet som jeg synes passet bra og småleste litt før jeg "heiv meg med". Du kan i alle fall svare saklig. Men da stopper jeg med all "etikkprat" i denne tråden i alle fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...