joZa Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg er stort sett veldig fornøyd med min HTC Desire (som jeg nå bruker sammen med Ludo), men har et problem jeg ikke skjønner meg på. Etter å endelig ha fått til oppsett av mobilnett for en stund siden ønsker jeg nå å bruke det sammen med min pc eller mac. Mobilnett fungerer som en drøm på telefonen, men jeg får det ikke til å fungere sammen med noen pcer verken gjennom hotspot eller usb-kabel. Jeg får koblet pc til telefon og alt ser ut som det fungerer, men jeg får ikke tilgang til internett på pcen. Samtidig kan jeg surfe på mobilnett på telefonen, så det er tydelig at den har nett. Noen tips om hva som kan være galt? Har prøvd å google endel, men har ikke funnet noen med samme problem. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Har du innstallert HTC Sync? Lenke til kommentar
joZa Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Har du innstallert HTC Sync? Installerte HTC Sync på windows-pcen og prøvde å koble til med USB, men det fungerte ikke. Må man gjøre noe spesielt med HTC Sync for å få det til å fungere? Aller helst vil jeg ha det til å fungere med hotspot, HTC Sync støttes vel ikke for mac? Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Trengte ikke å gjøre noe med HTC Sync jeg. Hotspot fungerer jo uten HTC Sync. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Trengte ikke å gjøre noe med HTC Sync jeg. Hotspot fungerer jo uten HTC Sync. Jepp, jeg har prøvd både med hotspot og USB/HTC Sync. Jeg har ikke problemer med å koble PC/Mac til telefonen for å bruke den som modem, problemet er at jeg får "Begrenset internetttilkobling/Kan ikke koble til internett" på dataen. Samtidig kan jeg surfe på mobilnett på telefonen, så det er tydeligvis et problem der pcen ikke klarer å få nett fra telefonen selv om den er koblet til. Skjønner ikke helt hva som er problemet, andre med samme telefon får det jo til uten problemer... Lenke til kommentar
osmano Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Hei! Prøv å gå inn på Wi-Fi Hotspot på telefonen og klikk på Administrer brukere. Der må ruten for "bare tillatte brukere" ikke være huket av. Vet ikke om det er ditt problem men jeg oppdaget at hvis den var huket av fikk jeg ikke nett på tilkoblet PC.... Endret 27. januar 2011 av osmano Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg får alltid begrenset tilgang ved bruk av hotspot helt til jeg faktisk prøver å gå på nettet. Bare gå inn på en nettside og trykk refresh ett par ganger så funker det. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Nå fant jeg endelig ut av problemet, etter litt assistanse fra god kundeservice hos Ludo. Jeg sletta alle andre internett/wap/mms-profiler enn de jeg hadde satt opp hos Ludo(/ventelo), og så fungerte det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå