Latias Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Alpin-VM 2011 skal arrangeres i Garmisch-Partenkirchen i Tyskland fra 7. februar til 20. februar 2011. Verdensmesterskapet i alpint er en idrettsbegivenhet som arrangeres annet hvert år. Man kårer verdensmestre i de fire enkeltdisiplinene slalåm, storslalåm, Super-G og utfor, i tillegg til alpin kombinasjon. Mesterskapet arrangeres av verdensskiforbundet FIS. Sendeskjema: Tirsdag 8. februar: Super-G, kvinner Onsdag 9. februar: Super-G, menn Fredag 11. februar: Superkombinasjon, kvinner Lørdag 12. februar: Utfor, menn Søndag 13. februar: Utfor, kvinner Mandag 14. februar: Superkombinasjon, menn Onsdag 16. februar: Lagkonkurranse, kvinner/menn Torsdag 17. februar: Storslalåm, kvinner Fredag 18. februar: Storslalåm, menn Lørdag 19. februar: Slalåm, kvinner Søndag 20. februar: Slalåm, menn Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Jeg drar ned 10-15 feb for å se på Utfor og superkombi for men. Blir selvsagt til at jeg drar på ski utenfor disse konkurransedagene (orker ikke se på kvinnealpint). Bor på samme hotell som norske landslaget Satser på gull og god stemning ja. Ellers blir det vel et par bratwürst og weissbier i løpet av langhelgen. PS: Blir det for dumt å bruke läderhosen? Har et par liggende, og det hadde vært mega awesome. Regner med å ta de med. Endret 26. januar 2011 av Mchansern Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Noen som har tanker om favoritter? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Noen som har tanker om favoritter? Hvilken distanse? Tok en kjapp titt på verdenscuplista, blir veldig overrasket om vinnerne ikke er blant disse: Utfor: Cuche, Kröll, Svindal, Walchhofer, Zurbriggen, Miller, Baumann Super-G: Cuche, Streitberger, Walchhofer, Kostelic, Janka, Baumann, (Svindal) Storslalåm: Svindal, Ligety, Richard, Jansrud, Hirscher Slalåm: Kostelic, Myhrer, Grange, Hirscher, Hargin Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Bare skrive Cuche på alt utenom slalåm der Kostelic er favoritt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Kostelic er jo i sitt livs form og egentlig istand til å vinne alt på en god dag. Cuche vil jeg holde en knapp på i utforen, super-g og storslalåm. Janka det samme i grunn selv om han har hatt en litt treg sesong i tillegg til superkombinasjonen. Zurbriggen er sammen med Kostelic storfavoritt til superkombien og kan også vinne både utfor og slalom. Svindal kan man selvfølgelig aldri avskrive og både utfor og super-g såvel som storslalåm er aktuelle. Miller kan man ikke glemme i mesterskap. Og Ligety i form er det ingen som slår i storslalåm for tiden. Også har man selvfølgelig litt østerrikere, men de liker vi ikke^^ Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Kun en dag igjen nå! Lund Svindal før VM: - Det er et eller annet som ikke stemmer Hva tror vi om Aksels muligheter? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Vi får se. Godt mulig det blir høyere stemning i ølteltet enn ved stadion for oss nordmenn som skal ned. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Kan aldri avskrive Aksel i mesterskap Lenke til kommentar
Latias Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Vi er i gang med kvinnenes super-G. Vanligvis ikke særlig interessant, men Lotte Smiseth Sejersted tok jo gull i junior-VM forrige uke. Satser på et flott løp av Lotte, mens Vonn kan ta seieren. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Skal følge med her!!! :new_woot: Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 BUMP BUMP Super-G klokken 11! Aksel startnummer 20. Aksel på 13. plass i WC i super-g. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Gleder meg! Spørs om jeg rekker å se før jeg må på skolen da (må dra 12). Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Stod på kjøkkenet da Ligety kjørten. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Haha fy fader så mange som kjører ut. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Lær dere å kjøre på ski a! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå