Gå til innhold

Ski VM 2011 Oslo - Generell diskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sikkert de har samme skikk og bruk som nordmenn.

Tror ikke de har tradisjon for dette over there...

De har nok ulik kultur og levemåter enn det vi har.

(Teskje-effekten)

Eg tror det er kulturforskjeller ute og går her. Er ikke sikkert det er tradisjon i Canada.

Kulturforskjell kanskje?

Tror han har skjønt det nå :)

Lenke til kommentar

Du skriver mye jeg er enig i. Men vi får se. 3-milen til damene er ganske hard. Om Johaug taper for Marit i den, hvor hun strengt talt har mer enn god nok kapasitet(og mulighet til å gå hardere enn alle konkurrentene) til å vinne, da er jeg enig i at det bør bli flere intervallstarter. Hvis bjørgen kan kontrollere riktig nok, denne løypen er vel såpass hard at jeg tror at hun må bry seg mest om Johaug. tror det skal være mulig å gå fra for Johaug.

Men godt mulig det blir vrient å si hvilket alternativ som er best etter rennet. Men f.eks tds synes jeg viser hva fellesstart kan gjøre(hvis man ser på sisteetappen hvor Johaug knuste de andre. Men det avhenger vel litt av hvor hard løypen er. DA tror jeg vinneren kan bli en annen enn Marit. På damesiden tror jeg fellesstart kan bety mye i en slik hard løype.

1. Bjørgen og Kowalczyk er i en klasse for seg selv i damelangrenn.

2. Siste etappe på TDS var ikke fellesstart.

3. Monsterbakken i TDS favoriserte Johaug fordi hun er liten og spinkel.

4. Det er store klasseforskjeller på damesiden, og feltet vil derfor relativt lett sprekke opp -- I sterk motsetning til herresiden.

Lenke til kommentar

Du skriver mye jeg er enig i. Men vi får se. 3-milen til damene er ganske hard. Om Johaug taper for Marit i den, hvor hun strengt talt har mer enn god nok kapasitet(og mulighet til å gå hardere enn alle konkurrentene) til å vinne, da er jeg enig i at det bør bli flere intervallstarter. Hvis bjørgen kan kontrollere riktig nok, denne løypen er vel såpass hard at jeg tror at hun må bry seg mest om Johaug. tror det skal være mulig å gå fra for Johaug.

Men godt mulig det blir vrient å si hvilket alternativ som er best etter rennet. Men f.eks tds synes jeg viser hva fellesstart kan gjøre(hvis man ser på sisteetappen hvor Johaug knuste de andre. Men det avhenger vel litt av hvor hard løypen er. DA tror jeg vinneren kan bli en annen enn Marit. På damesiden tror jeg fellesstart kan bety mye i en slik hard løype.

1. Bjørgen og Kowalczyk er i en klasse for seg selv i damelangrenn.

2. Siste etappe på TDS var ikke fellesstart.

3. Monsterbakken i TDS favoriserte Johaug fordi hun er liten og spinkel.

4. Det er store klasseforskjeller på damesiden, og feltet vil derfor relativt lett sprekke opp -- I sterk motsetning til herresiden.

1.Ja, men det kan fort endre seg på enkelte distanser.

2.det vet jeg og det har jeg lagt ettertrykkelig vekt på i innlegget. Poenget her er at hun tok inn så mye på den etappen, at man anser at hun kunne vunnet dette hadde hun vært litt nærmere.

3.Jepp. Men 3-milen i kollen er og ganske så hard og hennes kvaliteter bør kunne komme til sin rett.

4.Det stemmer ja.

De Finske damene tok jo heller ikke av lua da, når nasjonalsangen til Sverige ble spilt

Og der er jeg enig med finnene. Nei, ta av luen når din egen nasjonalsang blir spilt. Det stemmer jeg for!

Lenke til kommentar

Da var han på plass i vinterhovedstaden. Fikk en forsmak på hva som er i vente av stemning på medaljeseremonien før i kveld. Det gledes til i morgen :D.

Hadde satt stor pris på om noen gadd å poste løypetraséen for damestafetten. Skal ut i løypa, og vet det er svært begrenset med utkikkssteder - da det kun er runder på 2,5 km det er snakk om.

Lenke til kommentar

Da var han på plass i vinterhovedstaden. Fikk en forsmak på hva som er i vente av stemning på medaljeseremonien før i kveld. Det gledes til i morgen :D.

Hadde satt stor pris på om noen gadd å poste løypetraséen for damestafetten. Skal ut i løypa, og vet det er svært begrenset med utkikkssteder - da det kun er runder på 2,5 km det er snakk om.

Løypene ligger på NRK.no, her. ;) Kos deg.

Lenke til kommentar

Se på 3-mils/5-milsløypen. jeg blir kvalm. Tipper klinten skilles fra hveten tidlig, tror denne løypen er såpass hard at det kommer til å stå mellom de med de beste klatreferdighetene, som plager seg selv mest og som tåler tempo oppover. Avhengig av at hun går hardt nok og løpsopplegget, så tror jeg Therese tar dette.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Er ikke sikkert de har samme skikk og bruk som nordmenn.

Tror ikke de har tradisjon for dette over there...

De har nok ulik kultur og levemåter enn det vi har.

(Teskje-effekten)

Eg tror det er kulturforskjeller ute og går her. Er ikke sikkert det er tradisjon i Canada.

Kulturforskjell kanskje?

Tror han har skjønt det nå :)

Jeg har vært på sportsbegivenheter i Canada, og alle reiser seg for nasjonalsangen, er svært patriotiske, og tar det på dønn alvor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...