Gå til innhold

Ski VM 2011 Oslo - Generell diskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søren, nå forsvant innlegget eg skulle svare på fra Step_up. Litt rart, da dette var et innlegg som gav mening og som var veldig fornuftig....

Vel, her er svaret:

Det siste innlegget ditt var godt formulert og det var meget mulig å forstå hva du mente. Eg er enig med deg i det innlegget.

Og det er jo nettopp dette som er argumentet mitt for at det burde vært mer intervallstarter i VM. Nettopp for å favne om et bredere spekter løpere. Slik VM er nå favoriseres løpere som Hellner og Northug som egentlig ikke er verdens beste langrennsløpere når det er snakk om å komme seg fortest fra A til B. Men de er verdens beste løpere til å henge på skiløpere med større kapasitet, la de gjøre jobben, for så å spurte om seieren.

Eg elsker fellesstart. Men eg elsker også intervallstart. Og eg synest strengt tatt skiskytterne har løst dette på en bedre måte, med å balansere ut øvelsene sine.

Det burde vært like mange intervallstarter som fellesstarter. Og eg mener at 30km skibytte pluss alle sprintene hadde holdt for min del. Da ville eg heller hatt 10+15km klassisk først og fristil jaktstart. Det var en artig øvelse som viste allroundern i løperne.

Du skriver mye jeg er enig i. Men vi får se. 3-milen til damene er ganske hard. Om Johaug taper for Marit i den, hvor hun strengt talt har mer enn god nok kapasitet(og mulighet til å gå hardere enn alle konkurrentene) til å vinne, da er jeg enig i at det bør bli flere intervallstarter. Hvis bjørgen kan kontrollere riktig nok, denne løypen er vel såpass hard at jeg tror at hun må bry seg mest om Johaug. tror det skal være mulig å gå fra for Johaug.

Men godt mulig det blir vrient å si hvilket alternativ som er best etter rennet. Men f.eks tds synes jeg viser hva fellesstart kan gjøre(hvis man ser på sisteetappen hvor Johaug knuste de andre. Men det avhenger vel litt av hvor hard løypen er. DA tror jeg vinneren kan bli en annen enn Marit. På damesiden tror jeg fellesstart kan bety mye i en slik hard løype.

Lenke til kommentar

Ble du født i går?!?

Nei.

Du klarte jo aldri å svare på alle de tingene du hevdet var blank løgn, som jeg listet opp dokumentasjon for på hvert eneste punkt.

Da rømte du med halen mellom beina.

Kanskje ikke født i går, men du liker i allefall ikke å bli stilt til veggs med saklig dokumentasjon - du foretrekker å slenge ut en udokumentert påstand og deretter unngå å svare og late som du ikke har sett noe, når du blir konfrontert med drøssevis av udiskutabel dokumentasjon på det motsatte.

Lenke til kommentar

Det er en helt annen diskusjon og hører ikke hjemme på skiforumet. Nå ble jo tråden stengt, men det var en som skrev noen innlegg etter deg som tilbakeviste noen av påstandene og kunne sikkert funnet flere steder at påstandene ikke stemte. I tillegg var det ett par av punktene som ikke trenger å bety noe spesiellt, men som sagt, den diskusjonen hører ikke hjemme i denne kategorien.

Udiskutabel var det dog ikke(og man vil ikke nødvendigvis diskutere når det slenges ut personangrep som du ved en anledning gjorde).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...