MartinF Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Fellesstart: Ei stor gruppe går 47 kilometer før nokon bryt ut og vinn. Enkelte prøver seg på rykk før, men blir tatt inn igjen. Løpet er artig dei siste minuttane. Individuellstart: For kvar passering er det spanande å følge med på sekundar mellom løparane, dei får tilbakemelding frå laget og må ta vurderingar underveis. Løpet vil heile veien være underhaldande og det blir ofte ein sekundstrid inn mot mål. I staden for ein spurt får du fleire løparar som kan overta førsteplassen i mål. Prøver du å konvertere meg? Uansett hva du mener, så har jeg min egen mening om hva som er spennende. Jeg har aldri likt intervallstart, og kommer neppe til å gjøre det fremover heller. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Skal man utspille kortet om at intervallstart viser hvem som er best, da spiller jeg ut distansekortet... Kva distansekort? Dei går 50 kilometer åkke som. Noen er langdistanseløpere, noen er kortdistanseløpere. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Fellesstart: Ei stor gruppe går 47 kilometer før nokon bryt ut og vinn. Enkelte prøver seg på rykk før, men blir tatt inn igjen. Løpet er artig dei siste minuttane. Individuellstart: For kvar passering er det spanande å følge med på sekundar mellom løparane, dei får tilbakemelding frå laget og må ta vurderingar underveis. Løpet vil heile veien være underhaldande og det blir ofte ein sekundstrid inn mot mål. I staden for ein spurt får du fleire løparar som kan overta førsteplassen i mål. Prøver du å konvertere meg? Uansett hva du mener, så har jeg min egen mening om hva som er spennende. Jeg har aldri likt intervallstart, og kommer neppe til å gjøre det fremover heller. Forsiktig, folk blir sure når man ikke mener det samme som dem. Selv liker jeg begge eller. Krever forskjellige styrker å vinne de forskjellige. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Skal man utspille kortet om at intervallstart viser hvem som er best, da spiller jeg ut distansekortet... Kva distansekort? Dei går 50 kilometer åkke som. Noen er langdistanseløpere, noen er kortdistanseløpere. Jeg prøvde å sette dette i en sammenheng med noe du har skrevet tidligere, men hjernen min tok fyr. Jeg skjønner ingenting. 3 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Men det er da ikke gitt at det blir spurt. Klarer man ikke å forbedre seg på rykk og klarer ikke å avgjøre på sin måte, da må man forbedre seg på det. men dette synes jeg viser hvem som er best. For en latterlig logikk, man kan jo si akkurat det samme om en sprint på to kilometer. Faktum er at det er såpass mye letter å henge enn å dra at det alltid vil ende med spurt. Greit at du er uenig, men det jo ikke latterlig logikk at noen mener noe annet enn deg. Er man ikke så gode i spurt som andre, så synes jeg det viser mer styrke å kunne rykke. Men det er min mening. 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Greit at du er uenig, men det jo ikke latterlig logikk at noen mener noe annet enn deg. Helt korrekt, det er nemlig latterlig logikk fordi det ikke gir mening. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Greit at du er uenig, men det jo ikke latterlig logikk at noen mener noe annet enn deg. Helt korrekt, det er nemlig latterlig logikk fordi det ikke gir mening. Først og fremst så må det da kunne gå an å diskutere uten den krasse ordbruken, så kan jeg spørre:Hva mener du ikke gir mening? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Herrestafetten kommer til å bli en skikkelig thriller! Finskene viser muskler i dag med 3 mann top 8. Hvem har de å bruke på skøyteetappene? Pr. nå syns jeg det er litt hipp som happ hvem som skal gå 3. etappen av Gjerdalen, Røthe og Elliasen. Håper på Gjerdalen, grunnet erfaring. Blir veldig spennende med stafetten ja! Eldar og Martin beviser i dag at de er i veldig bra form, så ser bra ut på de to første etappene. Blir jo et lite spørsmålstegn på tredjeetappa, men Gjerdalen, Røthe og Elliasen viser jo at de også er i bra slag. Som deg, håper jeg på Gjerdalen. Flink til å henge, dersom vi ikke klarer å få en luke før den etappen. Noen som har oversikt over hvem som skal gå tredje for de andre landene? Edit: Beklager å bryte inn i flaminga Endret 1. mars 2011 av JR Ewing Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hva mener du ikke gir mening? Alt du har skrevet til nå i denne tråden fra klokken 07.00. 3 Lenke til kommentar
hightow Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg tror du Step_up bør samle tankene dine litt, og helst lese over innleggene dine, før du poster (valgfritt). Det er ikke lett å følge tankegangen din når formuleringene er såpass usammenhengende. Var i militæret med en kar som holdt til på sin egen intellektuelle øy. Når vi prøvde å svømme ut til øya hans, så sprengte han øya, og fant seg ei ny. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Var i militæret med en kar som holdt til på sin egen intellektuelle øy. Når vi prøvde å svømme ut til øya hans, så sprengte han øya, og fant seg ei ny. :!: Den beskrivelsen traff meget bra! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Rått stafettlag vi har på gang. Tipper det blir Eldar, MJS, Sjur, Petter. Sykt lag, spesielt siden alle er i temmelig god form. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Ja, er vel tredjeetappen som er litt åpen. Blir spennende å se hvem som får gå. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Synd at vi bare har en skiløper i hele Norge som er god i skøyting. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Synd at vi bare har en skiløper i hele Norge som er god i skøyting. Petter Northug Emil Hegle Svendsen Lars Berger Tarjei Bø Ole Einar Bjørndalen Ronny Hafsaas Finnes nok av dem! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Synd at vi bare har en skiløper i hele Norge som er god i skøyting. Petter Northug Emil Hegle Svendsen Lars Berger Tarjei Bø Ole Einar Bjørndalen Ronny Hafsaas Finnes nok av dem! Du glemte Mikko og Magnus i kombinerten også Selv om de tvilsomt er gode nok for langrennslaget da... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Over 20 innlegg ble nettopp slettet. Persondiskusjon, navnekalling, flaming og trolling er fullstendig uønsket, og de som fortsetter vil få en 24 timers ferie fra forumet. Ingen unntak!Hvis dere ønsker å fortsette diskusjonen rundt fem-mila og spurt, eller hva dere nå krangler om, kan dere opprette en egen tråd. Innlegg som fortsetter diskusjonen her i tråden slettes.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Synd at vi bare har en skiløper i hele Norge som er god i skøyting. Petter Northug Emil Hegle Svendsen Lars Berger Tarjei Bø Ole Einar Bjørndalen Ronny Hafsaas Finnes nok av dem! Du illustrerte nettopp mitt poeng. Hvor mange av de går faktisk kun på ski? 1! Resten er skiskytere. Hafsaas er tvilstilfelle. Mener han satser på begge? Han er uansett ikke med i VM. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Søren, nå forsvant innlegget eg skulle svare på fra Step_up. Litt rart, da dette var et innlegg som gav mening og som var veldig fornuftig.... Vel, her er svaret: Det siste innlegget ditt var godt formulert og det var meget mulig å forstå hva du mente. Eg er enig med deg i det innlegget. Og det er jo nettopp dette som er argumentet mitt for at det burde vært mer intervallstarter i VM. Nettopp for å favne om et bredere spekter løpere. Slik VM er nå favoriseres løpere som Hellner og Northug som egentlig ikke er verdens beste langrennsløpere når det er snakk om å komme seg fortest fra A til B. Men de er verdens beste løpere til å henge på skiløpere med større kapasitet, la de gjøre jobben, for så å spurte om seieren. Eg elsker fellesstart. Men eg elsker også intervallstart. Og eg synest strengt tatt skiskytterne har løst dette på en bedre måte, med å balansere ut øvelsene sine. Det burde vært like mange intervallstarter som fellesstarter. Og eg mener at 30km skibytte pluss alle sprintene hadde holdt for min del. Da ville eg heller hatt 10+15km klassisk først og fristil jaktstart. Det var en artig øvelse som viste allroundern i løperne. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå