Gå til innhold

Ski VM 2011 Oslo - Generell diskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det er ikke rart, 5-milen og 3-milen må gåes som fellesstart.

den regnes vel først og fremst som skisportens kraftprøve og det ligger vel mest prestisje i rennet...

På hvilken måte er ikke en kraftprøve å gå helt alene i skogen i 50km uten drahjelp av andre og det eneste du hører er andres tider?

Det har jeg ikke sagt, men den sterkeste vinner i fellesstart. er ikke alle som er like gode til å gå på tider, der ligger veldig mye beregning bak. 5-milen må jo være fellesstart. Det er det som er det spesielle med 5-milen. Hvorfor i all verden så mange som ivrer etter intervallstart? Hvorfor ødelegge skisporten på den måten? Den ville dødd ut med mer enn 1/2 intervallstarter pr.mesterskap. dessuten så blir det vanskeligere å vinne med ett langt fellesstartløp.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Og det er ikke rart, 5-milen og 3-milen må gåes som fellesstart.

den regnes vel først og fremst som skisportens kraftprøve og det ligger vel mest prestisje i rennet...

På hvilken måte er ikke en kraftprøve å gå helt alene i skogen i 50km uten drahjelp av andre og det eneste du hører er andres tider?

Det har jeg ikke sagt, men den sterkeste vinner i fellesstart. er ikke alle som er like gode til å gå på tider, der ligger veldig mye beregning bak. 5-milen må jo være fellesstart. Det er det som er det spesielle med 5-milen. Hvorfor i all verden så mange som ivrer etter intervallstart? Hvorfor ødelegge skisporten på den måten? Den ville dødd ut med mer enn 1/2 intervallstarter pr.renn. dessuten så blir det vanskeligere å vinne med ett langt fellesstartløp.

Vent nå litt? Den sterkeste vinner? Du mener vel den som er best til å gå 49.5 km midt i feltet for så å spurte til mål? Og det at alle ikke er gode i intervallstart er jo det dummeste argumentet jeg har hørt blitt presentert syd for nordpolen faktisk."Alle er ikke like god til beregning?" Jaha? Det er jo det som er utfordringen! Alle er ikke så gode i sprint, derfor synes jeg det skal bli avskaffet.

Lenke til kommentar

Det er ett stykke fra å ikke være så god i intervallstart til å avskaffe sprint fordi det er andre som er bedre i sprint. Og det er ikke gitt av ett renn avslutter sånn. Vil man vinne så må man jo legge opp en egen taktikk. Og da er det ikke 10 stykker som slår Northug i en spurt.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...