Gå til innhold

Ski VM 2011 Oslo - Generell diskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Går egentlig en utholdenhetsidrett som langrenn ut på å gli bak de andre og så sprinte de siste meterne?

De fleste som er født før 1980-1985 vil si nei. Hovedsakelig fordi det var bedre og mer fornuftig sånn langrenn var før. Ingen andre enn nordmenn og svensker ser jo dette på TV uansett. For det må jo være misforstått underholdning dette handler om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går egentlig en utholdenhetsidrett som langrenn ut på å gli bak de andre og så sprinte de siste meterne?

De fleste som er født før 1980-1985 vil si nei. Hovedsakelig fordi det var bedre og mer fornuftig sånn langrenn var før. Ingen andre enn nordmenn og svensker ser jo dette på TV uansett. For det må jo være misforstått underholdning dette handler om.

Aslak Sira Myhre er vel den som har forsvart ditt synspunkt best i media den siste tiden. Sist under VM-sendingen for et par dager siden.

Men som det kom frem der, er langrenn helt avhengig av seere i andre land enn Norge og Sverige for å få de nødvendige finansielle ressursene. Italienere har ikke noe forhold til noen annen konkurranseform enn fellesstart (jf. Ullvang).

Personlig sier jeg ja takk begge deler.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes fellesstarter er det mest spennende, når det kommer til langrenn er det lite som er mer moro enn å se en skikkelig sluttspurt med Northug som spurter ifra alle, men det kunne gjerne vært litt bedre fordelt, f.eks én individuell til. Femmila er et godt eksempel på distanse som fint kunne vært individuell. Men jeg må innrømme at jeg ikke bryr seg så veldig mye, og som større tilhenger av fellesstart enn individuell ville jeg skreket høyere dersom det var omvendt.

Lenke til kommentar

Ihvertfall et par kombinertløpere med fotballvett :D

Har sett at bla. Ulvang har gått ut å sagt at han håper ikke Marit/Petter tar alle 6 medaljene for pga rekruteringen osv. Da har han tydeligvis ikke sett hopp. Makan til østerrisk dominanse i både hopp og kombinert. Er vel litt slik de andre nasjonene føler det spesielt innen kvinnelangrenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...