leorat Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 hei, dro nettopp ut mopeden min etter vinteren, og la merke til at det hadde blitt en god del rust på potta. ser ikke på dette noe problem personlig, men fyller 18 år nå i april og er derfor keen på å selge. lurer derfor på om noen har et par smarte tips eller triks for å fjerne rust som ikke koster for mye! takk på forhånd! Lenke til kommentar
leorat Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 hei, dro nettopp ut mopeden min etter vinteren, og la merke til at det hadde blitt en god del rust på potta. ser ikke på dette noe problem personlig, men fyller 18 år nå i april og er derfor keen på å selge. lurer derfor på om noen har et par smarte tips eller triks for å fjerne rust som ikke koster for mye! takk på forhånd! BUMP Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Du kan jo evt legge potta i rødsprit. Eller børste den med sandpapir/stålbørste. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Du kan jo evt legge potta i rødsprit. Eller børste den med sandpapir/stålbørste. men det fører vel til lakering/maling av potta? ikke at det er et problem, men da lurer jeg i så fall på hvilken malingen jeg burde bruke ^^ Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jepp, må lakkeres opp på nytt ja. Først så ville jeg ha vasket potten skikkelig, for så og lagt den i rødsprit i et døgn. Etter det hadd jeg tatt den opp og pusset den, helst med grov sandpapir, men en stålbørste fungerer også. Etter dette er det viktig å gå over med en finere type sandpapir, slik at det blir glattere og dermed sitter lakken bedre. Når dette er gjort vasker du den igjen, og blåser den helst med trykkluft, for å fjerne alt støv og skit. Neste punkt er lakkering, her kjøper du varme bestandig lakk. Kan enten kjøpes på biltema, eller andre butikker som selger slike ting. Lenke til kommentar
Sindej Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Stålull og lakk. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Varmebestandig-lakk/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå