Stridstiss Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Er det mulig og ha Aktiv DP til DVI adapter og sette på ett DVI til VGA adapter utenpå der igjen? Eventuelt andre løsninger til å få brukt mine tre VGA skjermer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Nei. DisplayPort er kun digitale signaler. Husk at DVI kontakten kan overføre både digitale og analoge signaler. En DVI til VGA adapter kan bare gjøre om fra en pluggtype til en annen, den kan ikke gjøre om digitale DVI signaler til analoge (VGA). Så når utgangspunktet er rent digitalt er det ikke mulig å få analoge signaler. Lenke til kommentar
Stridstiss Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Det fins jo DP til VGA adaptere men jeg antar at den må være aktiv for å kunne fungere med Eyefinity. Sapphire har ett aktivt DP til VGA adapter men er vanskelig å finne virker det som. Må bestille fra utlandet. Men det vil løse problemet mitt? http://www.osoo.co.uk/p-Sapphire_Active_Display_P_Link_Cables-364257.aspx Edit: Ser at andre har fått det til å fungere med ett enklere adapter http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=17468 Endret 26. januar 2011 av Stridstiss Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 OK, det var ikke dårlig. Jeg ville heller bruke begrepet converter (omformer). Adapter er for meg en passiv overgang mellom to forskjellige plugger. Det er jo litt utrolig at de kan lage convertere så små og billige nå. Det pleide å være ganske dyre saker. Lenke til kommentar
Stridstiss Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Fikk endelig DP til VGA adapteret i dag og det fungerer som en drøm! Betalte 160kr inkludert frakt fra England. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå