Natrich Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei! Imorgen skal vi velge fag til VG3, men jeg er litt usikker på hva jeg skal velge. To av mulighetene er fyllt opp med kjemi og biologi så jeg har en luke igjen hvor jeg tenker å ta et samfunnsfaglifag og tenker nå. Er det noen av disse fagene (liste under) som er relevant for Kriggskolen i seinere tid? Fagene er: Historie og filosofi Markedsføring og ledelse Medie og informasjonskunnskap Politikk og menneskerettigheter Sosialkunnskap Rettslære Økonomi og ledelse Entrepenørskap Samfunnsøkonomi Samfunnsfaglig engelsk Engelsk språk og litteratur Kommunikasjon og kultur Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 nr 1 og 4 ville jeg si. Forhåpentligvis... Lenke til kommentar
krangel Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kan tenke meg engelsk, politikk og menneskerettigheter og rettslære kanskje? Hadde jeg vært deg ville jeg valgt noe økonomi da det er greit å ha etter militær karriere. KS + økonomi = Bedriftsleder og rik! Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 For de som leser denne tråden og vil søke på Sjøkrigsskolen, så krever den bestått i FY2 (fysikk) og R2 (matematikk). Just sayin' Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 For de som leser denne tråden og vil søke på Sjøkrigsskolen, så krever den bestått i FY2 (fysikk) og R2 (matematikk). Just sayin' Det gjelder visst alle krigsskolene: Fireårig krigsskoleutdanning (gjennomgående) er for søkere rett fra videregående skole med generell studiekompetanse (og i tillegg fordypning i matte og fysikk på enkelte linjer). Første året består av grunnleggende befalsutdanning på lik linje med de som tar vanlig befalsskole. Så er det tre år på en av krigsskolene, med påfølgende fire pliktår/praksis. (Søknadsfrist 15. april). http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/lederutdanning/ks/ Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 På enkelte linjer, ja. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ja, men ikke bestemt til en krigsskole, med andre ord, i tilfelle vedkommende skulle ha lyst til å gå på en av de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå