Tommywelle Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei Jeg tenkte jeg skulle begynne på NKI.no og få meg Generell Studiekompetanse. Er det noen her som har erfaringer om hvordan det er å studere det der? Hvordan er klasserommene? Oppfølgningen? Tar de imot elever som sliter litt med vanlige fag eller? Hvordan foregår eksamen og hva slags lekser/prøver har de? All info taes imot med takk. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hei, moren min arbeider som fagsjef ved NKI Nettstudier. Moren min forteller at det er mange som tar generell studiekompetanse ved NKI. Utdanningen er 100% nettbasert, altså man møter ikke fysisk i et klasserom. Når man starter med et fag får du tildelt en faglærer som følger deg helt til du tar eksamen som privatist i offentlig skole. Det fine med nettstudier er at du kan bruke lengre tid enn offentlig skole, dermed passer dette fint for folk som er i arbeid eller treger lengre tid på å lære. Det finnes også spesielle tiltak for folk med spesielle læringsbehov. Angående lekser/prøver er det innsendingsoppgaver som man må bestå for å komme videre. NKI er Norges største videregående skole med 6000 studenter Mere informasjon finner du NKI.no TLF: 67 58 89 99 Hilsen Ballestikk Endret 27. januar 2011 av Ballestikk 1 Lenke til kommentar
Tommywelle Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Hei, moren min arbeider som fagsjef ved NKI Nettstudier. Moren min forteller at det er mange som tar generell studiekompetanse ved NKI. Utdanningen er 100% nettbasert, altså man møter ikke fysisk i et klasserom. Når man starter med et fag får du tildelt en faglærer som følger deg helt til du tar eksamen som privatist i offentlig skole. Det fine med nettstudier er at du kan bruke lengre tid enn offentlig skole, dermed passer dette fint for folk som er i arbeid eller treger lengre tid på å lære. Det finnes også spesielle tiltak for folk med spesielle læringsbehov. Angående lekser/prøver er det innsendingsoppgaver som man må bestå for å komme videre. NKI er Norges største videregående skole med 6000 studenter Mere informasjon finner du NKI.no TLF: 67 58 89 99 Hilsen Ballestikk Hei Tusen takk for kjempesvar. Men jeg har et lite spørsmål, hvordan fungerer det om man stryker på en oppgave/eksamen, for man mulighet til å ta dette på nytt? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hvis man stryker på innsendingsoppgavene blir man frarådet å gå opp til eksamen. Og hvis du stryker på eksamen må man vell vente et år til å gå opp som privatist på nytt. Lenke til kommentar
Danseband Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Er privatist eksamener to ganger i året, høsten og våren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå