amund91 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei. Jeg har lyst på en NAS i leiligheten for å forenkle sikkerhetskopiering/flytting av filer. Har i dag 3 eksterne harddisker og 2 pcer her hjemme og ett enkelt trådløst nettverk. Det jeg kunne tenkt meg i en NAS er (i denne rekkefølgen): -Minst plass til en intern harddisk, helst 2-3. -2 USB-kontakter -bitTorrent klient -kunne koble til ps3 for streaming -iTunes medieserver -Mulighet for å koble til NASen via browseren (utenfor hjemmenettet) Hastighet på overføring er ikke så farlig, men burde kunne streame filmer i HD fra pcen. Om det følger med harddisk så er det bare positivt, men ikke noe must da jeg har nok lagringsplass per dags dato, men det blir jo fult etter hvert det og :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 den er litt dyr, men elsker min Drobo FS kan ta 5 harddisker Lenke til kommentar
amund91 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Virker kanskje litt overkill for mitt bruk. Den trenger ikke ha alle de funksjonene som jeg har listet opp, men det er ting jeg kunne ha tenke å bruke NASen til. Gjerne noe som de har på komplett/dustin, for lett handel, også Trenger forresten ikke noen stor støtte for Raid, men om muligheten er der så er det ett pluss. Vil jo selvsagt da ha noe så billig som mulig, men som samtidig oppfyller en del av kravene og ikke er CRAP Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 http://www.smallnetbuilder.com/er en knallbra side hvis du leiter etter NAS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå