Latias Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 VS The Football Association Challenge Cup 29-01-2011 Kl. 18:15 @ St Mary's Stadium Vises på: ---------------------------------------------------- Helt siden Soton rykket ned i 2005, så har det ikke blitt spilt så mange oppgjør mellom klubbene. Den eneste gangen lagene har møtt hverandre siden den gang var i FA-cupens 3. runde i sesongen 08/09. Også da ble kampen spilt på St Mary's, og gjestene endte opp med å avansere til neste runde. 15-16-41 er statistikken på innbyrdes oppgjør. United har altså hatt relativ god kontroll på motstanderen opp gjennom årene. Martin Atkinson er pipeblåser. Han dømte den dramatiske kampen mellom Everton og United, da de røde kastet bort en tomålsledelse på overtid. Han viste også ut to Wigan-spillere på Old Trafford i november. SOUTHAMPTON I motsetning til United, så blir dette lagets fjerde kamp i årets FA-cup. I 1. runde ble Shrewsbury slått 2-0, før Cheltenham ble knust 3-0 i runden etter. Kampen i 3. runde må likevel sies å være den mest imponerende, da ble Premier League-laget Blackpool slått 2-0. Så langt har de vært heldige med at alle kampene har blitt spilt på St. Mary's, men det er fortsatt imponerende å stå 7-0 i målforskjell på tre kamper. Southampton ligger på 4. plass i League One, åtte poeng bak lederen Brighton. Mulig lagoppstilling: Bialkowski Richardson - Martin - Seaborne - Harding Oxlade-Chamberlain - Schneiderlin - Chaplow - Dickson Barnard - Lambert MANCHESTER UNITED Viste imponerende vinnervilje mot slutten av Blackpool-kampen. Topper ligatabellen soleklart, hele fem poeng foran Arsenal. Har kun tapt en av sine 40 siste kamper i alle turneringer. Siden Premier League-klubbene ikke kommer inn i FA-cupen før i den 3. runden, så har United bare spilt en kamp i cupen så langt. Erkerivalen Liverpool ble slått 1-0, selv om spillerne var usedvanlig ueffektive foran mål. Hargreaves og Valencia er fortsatt ute. Park er fortsatt på landslagsoppdrag, mens Rafael har en hjernerystelse og mister lørdagens kamp. Mulig lagoppstilling: Kuszczak O'Shea - Smalling - Vidic - Fabio Nani - Anderson - Carrick - Obertan Owen - Hernandez Tips: 0-2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kanskje Lindegaard får debutere Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Helt siden Soton rykket ned i 2005, så har det ikke blitt spilt så mange oppgjør mellom klubbene. Haha, Latias da. Verste setningen jeg har lest (hittil) i år. Utenom at jeg så smått har bitt meg merke i at språket i postene har tapt seg en skvett, så er det fortsatt kvalitetsbidrag uke inn og uke ut. Applause. Over til kampen: Aldri vært så umotivert på Utd-kamp. Er fortsatt småskjelven etter oppgjøret på Bloomfield R. FA-Cup er jo stas men. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 FA-Cup er jo stas men. Alt annet enn PL er nedtur i forhold, til og med CL. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Enig, vi må prøve å komme oss til Wembley igjen Endret 28. januar 2011 av Limbeck Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Edwin van der Sar, Rio Ferdinand og Rafael vil ikke ta del i morgens FA-cupkamp på St. Marry's. Det vil heller ikke Patrice Evra, som må stå over av familiære årsaker. Ferdinand meldte forfall mot Birmingham og Blackpool med lyskeproblemer. Rafael pådro seg en hjernerystelse i sluttminuttene på Bloomfield Road for tre dager siden. Michael Carrick fikk seg en smell i ankelen forrige helg, men er nå tilbake i trening. - Forhåpentligvis blir han klar til å reise med oss, sa Fergie på dagens pressekonferanse. Klok av skade fra fjorårets exit mot Leeds, tar Sir Alex Ferguson ingen sjanser mot League One-klubben. - Vi tar med oss en sterk tropp. Jeg dro for å se Southampton mot Oldham, og de vant hele 6-0. De har en god sesong. Det blir ikke enkelt, for det har aldri bortekamper i cupen vært. De spiller god fotball, og jeg er helt sikker på at de kommer til å gi oss tøff motstand. Flott at vi stiller nærmest toppet. Hvem vil vi ha i mål? PIG eller Lindegaard? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 FA-Cup er jo stas men. Alt annet enn PL er nedtur i forhold, til og med CL. Enig. CL er tørt nok i seg selv, spesielt gruppespillet. Ikke før returoppgjøret i en evt. kvart/semi begynner det å bli interessant. FAC er som landslagspauser, mao. knusk tørt. Kun PL som gjelder her i gården. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Har kampnerver jeg. Er skikkelig sulten på facup tittel selv om det ikke er like viktig som PL. Ligaen er den hellige gral Endret 29. januar 2011 av Limbeck Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) FA-Cup er jo stas men. Alt annet enn PL er nedtur i forhold, til og med CL. Enig. CL er tørt nok i seg selv, spesielt gruppespillet. Ikke før returoppgjøret i en evt. kvart/semi begynner det å bli interessant. FAC er som landslagspauser, mao. knusk tørt. Kun PL som gjelder her i gården. CL var jævlig stort på 90-tallet og starten på 2000-tallet, men har tapt seg fort. Mulig fordi jeg har blitt eldre og ser hver bidige kamp i forhold til hva jeg fikk gjort på 90-tallet, og dermed ser hva som faktisk betyr noe. "The league is our bread and butter". Edit: Må få presisere at det selvfølgelig er artig med CL og andre cuper, men jeg sitter som regel alltid med en følelse av at det er "pause" i ligaen, at det som virkelig gjelder og er spennende må vente. Endret 28. januar 2011 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Dere om det. Jeg er i hvert fall veldig sugen på at vi vinner verdens eldste klubbturnering igjen. De siste sesongene i FA-cupen har vært utrolig bitre, og det irriterer meg usedvanlig mye. I 06/07 var vi veldig nære, men tapte mot Chelsea i finalen. I 07/08 ble vi utsatt for tidenes ran hjemme mot Pompey. Ineffektivitet foran mål og en udugelig dommer kostet oss the treble den sesongen. I 08/09 tapte vi på straffer mot Everton i semifinalen. Forrige sesong ble vi latterliggjort av erkerivalen Leeds. Brukte flere dager på å komme meg over det tapet. Enig i at PL er langt større, men jeg vil at vi vinner cupen også for en gangs skyld. 2 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Selvfølgelig Latias. Men disse dagene føles uansett alltid som en "pause" fra det som virkelig teller. Sant det du sier, på tide med FA-Cup trofe nå. I 07/08 ble vi utsatt for tidenes ran hjemme mot Pompey. Tidenes ran var FA-Cup finalen mot Arsenal i 05, fy faen så latterlig. Har fortsatt ikke kommet over det, fatter ikke hvordan vi klarte å tape den. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ikke så alt for lenge til lagoppstillingen blir offentliggjort. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Selvfølgelig Latias. Men disse dagene føles uansett alltid som en "pause" fra det som virkelig teller. Sant det du sier, på tide med FA-Cup trofe nå. I 07/08 ble vi utsatt for tidenes ran hjemme mot Pompey. Tidenes ran var FA-Cup finalen mot Arsenal i 05, fy faen så latterlig. Har fortsatt ikke kommet over det, fatter ikke hvordan vi klarte å tape den. Swlv om jeg mener å fortjene å vinne er oppskrytt, så var det en meget kvalmende kamp Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Lindegaard, O'Shea, Smalling, Evans, Fabio; Ando, Scholes, Gibson; Obertan, Owen, Chicharito Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Lindegaard, O'Shea, Smalling, Evans, Fabio; Anderson, Scholes, Gibson; Obertan, Owen, Hernandez HERLIGHET. Hvordan er det mulig å undervurdere motstanderen, spesielt etter å ha blitt knust av West Ham sist vi gjorde noe slikt? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 subs: TK, Wes, Berba, Rooney, Giggs, Nani, Bebe Litt trøkk på benken da hvertfall... Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Digg lag, bortsett fra Owen. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Med Bébé på benken er det null stress. Lenke til kommentar
Sir LuckyNr7 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Lindegaard, O'Shea, Smalling, Evans, Fabio; Anderson, Scholes, Gibson; Obertan, Owen, Hernandez HERLIGHET. Hvordan er det mulig å undervurdere motstanderen, spesielt etter å ha blitt knust av West Ham sist vi gjorde noe slikt? Gudbedre, ja detta var en spennende mix Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Konklusjon: Gibson må ha tatt suge kukk kurs @ Lucas place. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå