godset3 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av en bærbar fra multicom. Mitt spørsmål er da hvilken av disse har best byggkvalitet, tastatur og skjerm? Den jeg har sett mest på er Compal PBL21. Først og fremst skal jeg bruke den til FM, skole, film og noe bilderedigering, og da anser jeg Compal som det beste valget ettersom jeg ikke trenger den råeste grafikken. Men hvis P150 har bedre byggkvalitet, tastatur og skjerm vil jeg gå for den. Noen som har erfaring fra disse modellene? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Ser ingen grunn til at det skal vere nokon forskjell på dei sia dei begge er laga av same produsent. Skjermkvaliteten kan du vel velge sjølv. Eit anna spørsmål er om ikkje andre produsentar, f.eks. ASUS har betre alternativ. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) PBL21 er produsert av Compal, Kunshan P150 er produsert av Clevo. Clevo har historisk sett levert gjennomgående god kvalitet på sine maskiner - Compal har en litt mer blandet historie. Men akkurat denne modellen skal jeg ikke uttale meg så mye om - den er jo så ny at det finnes få brukererfaringer. Men Dinside.no har jo gjort en test av PBL21, så du kan starte der. Jeg tror også de seneste Compal-maskinene fra Multicom, som NBLB 2, 3 og 5, har fått stort sett godkjent + i karakter fra de nettsidene og bladene som har testet dem. Kunshan P150 er litt overkill dersom du ikke skal bruke maskinen noe særlig til spilling. Da er Xishan W150 et bedre alternativ. Også det er en Clevo. Endret 27. januar 2011 av thomit 1 Lenke til kommentar
godset3 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Eit anna spørsmål er om ikkje andre produsentar, f.eks. ASUS har betre alternativ. Har du noen gode alternativer og komme med? Grunnen til at jeg gjerne vil har multicom er at jeg for en clean windows uten å gjøre noe som helst. Men selvfølgelig er jeg mer enn villig til å vurdere andre forslag også. @thomit: Xishan W150 og Compal PBL21 ser veldig like ut for meg. Så hvis du mener at Clevo maskinene har et bedre rykte vil jeg heller gå for en W150. Forresten, takk for svar til begge to. Lenke til kommentar
raathass Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg har også forsøkt å sammenlikne W150 og PBL21, uten å finne de helt store forskjellene. Noen som kan hjelpe meg å peke på hva som gjør at man skal velge den ene fremfor den andre? Synes dette er spennende modeller, matt FHD-skjerm og top specs til hyggelig pris. Alternativene må være Dell XPS L502x når denne etter hvert er leveringsklar, alternativt å ta steget opp i Latitude E6520. /r Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du sparer gjerne et tusen eller to hvis du venter på Sandy Bridge sine i5 prosessorer for bærbare som kommer i slutten av måneden. Nå er det selvfølgelig litt fristende å kjøpe W150 pga god byggekvalitet over hele fjølen, men det får man velge selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå