Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleoppgave.

Anbefalte innlegg

Hei..

Sitter å sliter med å få produsert nok stoff.

Har sett filmen ``Die Welle`` og skal skrive filmmelding og svare på dette spørsmålet:

Kunne Hitler ha lykkest i dag?

Sitter litt fast her, og det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg litt med noen argumenter? :ermm:

Takker på forhånd!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett filmen, med kan kanskje hjelpe med spørmålet.

Har du hørt om "The Wave"? Det var et amerikansk "prosjekt". Elevene diskuterte din problemstilling, og forstod ikke at folk støttet Hitler. Læreren brukte dermed hans teknikk. De "svake" i klassen fikk makt, dette gjorde de som tidligere var ledere usikre, de nye lederene tok selvsagt oppgaven veldig seriøst, og det ble raskt et strengt regime, hvor disse styrte. Det er måten å få folk til å følge deg slavisk.

Hitler tok tyskland med storm. De var fortsatt ulmende etter WW1, og da Hitler lovet arbeidsplasser, mat og annen velferd til et tyskland i krise, tok tyskerne imot, og Hitler ble folkevalgt. Det er nemlig mange fordeler med krig. Man skaper MANGE arbeidsplasser, og inntjeningen kan bli gigantisk ved salg, og tyskland, vel de solgte det meste. Våpen, biler, fly og ammunisjon bl.a. Hitler trollbandt med det han kalte "Lebenraüm". Leverom. Mer plass, ja takk sa folket. Så invaderte Tyskland Polen.

Ser du poenget mitt? Hitler hadde alt folket ville ha, og de fikk det raskt. Hvis noen i dag gikk til Finland og gjorde det samme, tror du ikke at de ville takket ja? Så lenge gevinsten er stor nok, vil vi alltid takke ja. Jeg tror det kunne fungert i dag, med visse modifikasjoner selvsagt.

Lenke til kommentar

Jo ser poenget ditt, ettersom Tyskland ble etterlatt med en astronomisk krigsgjeld etter første verdenskrig så lever de på en måte på gulvet også kommer Hitler, lover folket alt de vil ha, og klarer og oppfylle det. Folket følger Hitler..

Takk, godt poeng, kommer til å bruke dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...