tore- Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Er ikke helt inne på Intel siden, har alltid valgt AMD men nå blir det Intel for en gang skylds. Er på jakt etter et hovedkort med 800fsb (?) og med raid løsning. Jeg har 4 disker og 2 cdroms, og alle er vanlige ide løsninger, altså ikke sata, derfor trenger jeg et hovedkort som passer til dette. Tips? Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 jeg er som deg, AMD ikke intell Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Asus P4P800 Deluxe har det du trenger da vil jeg tro, les spesifikasjonene her. Det kan også nevnes at dette kortet kommer meget bra ut i tester. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Er jo et veldig dyrt hovedkort, "dyrt". Leste hw.no sin test av kortet, sa ingenting om konvertere fra sata til ata. For å ikke nevne det kresne minnekravet den har. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg likte det kortet mye bedre. Virket utrolig bra. Legger på: Corsair XMS3700 DDR-DIMM 256MB Platinum 32Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 466MHz, 4,3ns og: Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB "Northwood" Ser vel ok ut? Resten har jeg. Lenke til kommentar
simes Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hva med Epox 4pca3+? Jeg anbefaler det ikke bare fordi jeg er en trofast epox tilhenger, men også fordi jeg har det selv og er meget fornøyd! :wink: Billig er det også. Review: http://www.vr-zone.com/reviews/EPoX/4PCA3Plus/ /edit: fant den på anandtech i samme test som gigabyte'n over: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831&p=14 Lenke til kommentar
tore- Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Tenkte det oppsettet, hvor viktig er det egentlig med ECC ram? Og jeg kjører Xp, vil det ha noe å si med tanke på beskyttelsen MS har lagt inn? Er kun dette som byttes ut. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Corsair er bortkasta penger, og 256MB RAM er ikke nok i disse dager... MINIMUM 512MB... Gjerne mer... Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Er ikke helt inne på Intel siden, har alltid valgt AMD men nå blir det Intel for en gang skylds. Er på jakt etter et hovedkort med 800fsb (?) og med raid løsning. Jeg har 4 disker og 2 cdroms, og alle er vanlige ide løsninger, altså ikke sata, derfor trenger jeg et hovedkort som passer til dette. Tips? Asus eller msi sin high end kort til rundt 1700kr... Lenke til kommentar
tore- Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Corsair er bortkasta penger, og 256MB RAM er ikke nok i disse dager... MINIMUM 512MB... Gjerne mer... Det er to stk, skal utnytte dual ddr funksjonen Lenke til kommentar
Allison Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hei.. hva med ett DFI LanParty Pro875? Dette har jeg, med 2,8 ghz 800 fsb.. ville holdt meg unna Twinmos minne... mye bug.. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Godt argument må jeg si. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Har ikke funnet noen insekter i mine twinmos brikker... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Problemet til TwinMOS vises når man bruker det på et MSI HK. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg har faktisk MSI Ultra ARU hk, OG twinmos minne. Eneste problemet jeg har hatt er når jeg hadde så mye støv i minneslotten at det skapte problemer. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg har faktisk MSI Ultra ARU hk, OG twinmos minne. Eneste problemet jeg har hatt er når jeg hadde så mye støv i minneslotten at det skapte problemer. Ja, det gjelder sikkert ikke alle hovedkort og minnebrikker, men er ikke et ukjent fenomen at disse produsentene ikke går så godt sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå