glaserud Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Skal vannkjøle systemet mitt i nær framtid, og lurte litt på plassering av radiator. Ser at de fleste plasserer den enten bak eller på toppen, med følge av at man skyver kasse-luft ut gjennom radiatoren. Jeg har et Image&Shapetek-kabinett med trinsehjul, og har derfor plass til radiatoren på undersiden av kabinettet. Jeg tenkte å plassere radiatoren under med viftene på innsiden av kabinettet, s.a. de trekker kald luft inn gjennom radiatoren. Noen som har prøvd denne løsningen? Antar problemet er å få det tett rundt radiatoren. Skal bruke en Hayden 676. Vet ikke hvordan denne ser ut, men med litt pakningsmateriale/silikon etc. burde det vel gå. [ Denne Melding var redigert av: glaserud på 2001-10-14 13:41 ] Lenke til kommentar
Wartech Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Jeg har også sett litt på vannkjøling. Jeg har et Cheiftec DX01BD, og jeg har tengt på å plasere radiatoren i fronten av kabinettet så den trekker inn kald luft... Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Jeg har fått vannkjøling for et par dager siden. Og plasserte radiatoren og pumpa og resten av sakene. Langt utenfor huset. Meningen med vannkjøling for meg var lyden skulle bort og varmen. I dag mangler jeg Peltier elementet mitt og en vannblokk til strømforsyningen.. Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Varm luft stiger, og kald luft synker. Jo lavere du har radiatoren eller luftinntaket, jo kaldere luft vil komme inn og du får lavere temp på vannet ditt. Det finnes sikkert mange enkle måter å få det tett rundt radiatoren på. En meter halv annen med McGyver-tape gjør sikkert susen. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Quote: On 2001-10-14 12:19, glaserud skrev:Skal vannkjøle systemet mitt i nær framtid, og lurte litt på plassering av radiator. Ser at de fleste plasserer den enten bak eller på toppen, med følge av at man skyver kasse-luft ut gjennom radiatoren.Jeg har et Image&Shapetek-kabinett med trinsehjul, og har derfor plass til radiatoren på undersiden av kabinettet. Jeg tenkte å plassere radiatoren under med viftene på innsiden av kabinettet, s.a. de trekker kald luft inn gjennom radiatoren. Noen som har prøvd denne løsningen?Antar problemet er å få det tett rundt radiatoren. Skal bruke en Hayden 676. Vet ikke hvordan denne ser ut, men med litt pakningsmateriale/silikon etc. burde det vel gå.[ Denne Melding var redigert av: glaserud på 2001-10-14 13:41 ] Høres veldig bra ut å montere radiatoren i bunnen av kabinettet. Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2001 Hvordan blir det med varm luft som kommer fra radiatoren? Er det bra å varme opp resten av kabinettet med denne luften? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Hvor plassere vanntank: VED SIDEN AV kabinett. kuleventiler inn. Sett at en går ut ifra MaxiTower, ser et på PSData som er 47 x 20,5 x 67 cm, (lengde/bredde/høyde), vil si i overkant av 60 liter. hvorfor ikke bare lage et bord? 67cm er perfekt til pizza'en og glasskolaen?! Så: bord (med vann inni!) settes ved siden av kabinettet, størrelse: f.eks. 47*50*67= >150 liter litt plass til kjøletårn! 13 x 13cm = 11 liter. >150liter - 11 liter = >140 liter! skulle holde i et par dager uten vannsparingsmekanismer! materiale: søppelsekkimpregnert sponplate :wink: -------- Er jeg den eneste som synes om pizza, eller er dette en akseptabel idé? Lenke til kommentar
cyberklad Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Er et problem som er svert relevant naar det gjelder og sete radiatoren under kabinettet. Det er jo at kabinett temperaturen gaar opp noe fryktelig og det er jo abselutt ikke bra for northbrige/southbrige grafikkkort og disker. det som kan vere en annern mulighet er jo og ta luftintakene fra undersiden for saa og dra den lufta igjenom kabinetett. lufta vil jo ikke bli noe spesielt mye varmere etterom at det som produserer mest varme er kjola av vann. og i tilleg saa vil en faa en mye hyggeligere temp i kabinettet og på grafikkkort og div annnet. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Quote: On 2001-10-16 16:23, cyberklad skrev:Er et problem som er svert relevant naar det gjelder og sete radiatoren under kabinettet.Det er jo at kabinett temperaturen gaar opp noe fryktelig og det er jo abselutt ikke bra for northbrige/southbrige grafikkkort og disker.det som kan vere en annern mulighet er jo og ta luftintakene fra undersiden for saa og dra den lufta igjenom kabinetett.lufta vil jo ikke bli noe spesielt mye varmere etterom at det som produserer mest varme er kjola av vann.og i tilleg saa vil en faa en mye hyggeligere temp i kabinettet og på grafikkkort og div annnet. Helt enig! Dessuten så stiger jo som sagt varmen. Da er det bedre å ha radiatoren oppå kabinettet i stedet for under. Lenke til kommentar
Haddaway Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Må man ikke velge her uansett? Har man radiatoren nederst vil man få kaldest mulig vann men den varme lufta vil strømme gjennom kabinette. Setter man radiatoren i toppen vil det være varmest her å vannet vil ikke bli fullt så kaldt som det blir nederst. men varmen fra radiatoren går ner sagt rett ut. Her blir det vel enten hipp eller happ. eller? Lenke til kommentar
Wartech Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Hva med å plassere radiatoren over PSU? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Lag en liten slags kasse som du kan ha radiatoren og reservoaret i, og ha to-tre meter slange fra til PC'en. Ha litt frostvæske i vannet, sett radiatoren og reservoaret utenfor vinduet og vips så har du et lydløst og effektivt system (særlig om vinteren). Kan hende du må isolere litt rundt CPU'en når den verste vinterkulda slår inn, da... :smile: Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Det burde man ja. Jeg har alt mitt utenfor. Det begynner og bli kuldegrader ute, men det har ikke vært -grader ute ennå. Men CPU ligger på 17grader. Det laveste er 11 grader og det begynner og presse grensen for kondens.. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Quote: On 2001-10-19 10:32, Brugle skrev:Det burde man ja. Jeg har alt mitt utenfor. Det begynner og bli kuldegrader ute, men det har ikke vært -grader ute ennå. Men CPU ligger på 17grader. Det laveste er 11 grader og det begynner og presse grensen for kondens.. Men hva gjør du midt i værste sommervarmen da? Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 19. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2001 Fant ut hvor jeg setter radiatoren. Setter den på topp, med 2 120mm vifter som blåser opp og ut. 120mm viften over PSU blåser inn fra bak og rett inn under de 2 120mm. 120mm i front bunn blåser inn, og 2 80mm i PSU blåser ut. Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Quote: On 2001-10-19 22:28, glaserud skrev:Fant ut hvor jeg setter radiatoren. Setter den på topp, med 2 120mm vifter som blåser opp og ut. 120mm viften over PSU blåser inn fra bak og rett inn under de 2 120mm.120mm i front bunn blåser inn, og 2 80mm i PSU blåser ut. Høres støyende ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå