r2d290 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Frem til nå har jeg sett at en del av dere som driver support her har brukt Standardtalene på forumets Wiki. Jeg har funnet ut at dette er en lite effektiv måte for å poste standardtaler, og har derfor funnet et verktøy som er mye mer effektivt, lettere å samarbeide på og er bedre. Jeg lager her en veiledning på hvordan dere kan sette i gang. Spør hvis dere lurer på noe. 1) Det første som må gjøres er å laste ned, installere og registrere deg med DropBox (hvis du ikke allerede har det). 2) Neste steg er å gi meg mail-adressen du registrerte DropBox med (enten i denne tråden eller på PM). Jeg vil da gi deg en invitasjon til å være med på en eller flere delt(e) mappe®. 3) Du vil etterhvert motta en mail med bekreftelse på at du ønsker å godta denne/disse mappen(e). Følg veiledningen. 4) Opprett en ny mappe i DropBoxen din som heter "Canneds". Deretter flytter du den/de ny(e) mappen(e) inn i mappen "Standardtaler". Når det er gjort, laster du nå ned programmet vi skal bruke: CanRemember. Lagre programmet der du ønsker på maskinen. MERK! Ikke start programmet enda! 5) Last ned configuration.zip (vedlagt). Pakk den ut til samme mappe som CanRemember.exe ligger i. Rediger fila, og forandre linja "Canneds=C:\Users\...\Dropbox\Canneds" slik at hele adressen til din DropBox kommer inn. Lagre og avslutt. 6) Last ned languages.zip (vedlagt). Pakk den ut til samme mappe som CanRemember.exe ligger i. Skriv over den som ligger der fra før. 7) Start programmet. Du vil nå se en liste over hovedkategorier i venstre marg. Øverst i vinduet (ved siden av knappen "Kopier") vil det være en rullegardin. Her kan dere velge forskjellige taler. Nederst til høyre kan dere også velge ulike forum og operativsystemer, slik at spesialsydde taler for hvert enkelt forum blir oversiktlig. Når dere oppretter nye taler, bør dere skrive hvem som er forfatter, slik at andre vet hvem de skal kontakte dersom noe bør forandres. (Skulle du være uheldig å slette noe, så har DropBox kontinuerlig backup, så bare ta kontakt så fikser jeg det ) Edit: Hvis det blir irriterende med alle oppdaterings-notifikasjonene, er det bare å skru dem av fra innstillingene til DropBox =) configuration.zip langues.zip Endret 26. april 2011 av r2d290 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Nydelig Skal testes ut ASAP! bare å adde [email protected] (4 klasse og lite fantasi ) Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Submit: Lagt til =) edit: legg merke til editen i førstepost =) Endret 26. januar 2011 av r2d290 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Bra tiltak! Har nå tittet talene og godt jobbet til dere som har bidrat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå