Gå til innhold

Film/Dokumentar om Islam og dens historie - The message (In English)

Anbefalte innlegg

En flott film for folk i alle religioner. En detaljert redegjørelse for hvordan islam kom og profeten reiste å spredde Guds ord.

Det har vært mye debatt her rundt islam så jeg tenkte dette kunne gi bedre forståelse av hva Islam egentlig er, hvordan / hvorfor osv..

Filmen er lagd etter historiske bøker om islam så det er ingen problem å krysssjekke med boker & film. det er både muslimske & ikke muslimske skuespillere med på filmen. Skuespillerne snakker engelsk.

http://www.youtube.com/watch?v=ro63m0qucKw&feature=fvw

Se resten her.

For dem som er bare her for å disse muslimer så er det ikke plassen å være. dette er kun en dokumentar om islam.

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke å se din propagandafilm. Er dette en debatt? Eller vil du bare lure flest mulige mennesker til å bli like dum som degselv?

"min propaga film" , "Lure flest mulige mennesker" , "å bli like dum som deg selv?". "Jeg gidder ikke å se" ,

Du har ikke sett filmen, påstod at den var min. Så har du dømt den for å være propaganda.

Så har du dømt meg for å ha spredd løgn for å "lure" mennesker. så har du dømt meg for å være dum!

Er ikke det best å spare seg når du ikke en gang gidder å se?

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Hva er poenget med denne tråden? Hva er det som skal diskuteres? Eller er det billig reklamering du prøver på?

Du kunne likesågodt ha linket til Ivo Caprinos "Askeladden og de gode hjelperne", og skrevet:

En flott film for alle folk. En detaljert redegjørelse for hvordan Espen Askeladd fikk tak i

en båt som kan gå like fort til vanns som til lands, og reiste for å vinne kongsdatteren og halve kongeriket.

Du hadde ikke bydd opp til hverken mer eller mindre diskusjon av den grunn.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Hvordan er denne filmen nyttig informasjon?

Det er en filmatisering av en historie, ikke en dokumentarfilm som presenterer påstander eller fakta. Den er like nyttig som Ringenes Herre, det eneste den gjør er å spare folk for tiden det tar å lese.

Lenke til kommentar

Det er en filmatisering av en historie, ikke en dokumentarfilm som presenterer påstander eller fakta. Den er like nyttig som Ringenes Herre, det eneste den gjør er å spare folk for tiden det tar å lese.

Sikker på at det ikke er en dokumentarfilm ? :!:

Lenke til kommentar

Så du sier altså at det ikke er lov å spre nyttig informasjon på forum?

Nyttig? Den skitne religionen din er ikke nyttig til noe annet enn å undertrykke kvinnfolk og ha sex med barn.

Ikke kom her med propagandaen din, denne tråden er jo ikke lagd for å skape noen som helst debatt! Den er bare skapt slik at andre skal bli like dumme som deg og gå i samme fella. Beklager, det er ikke mange som vil la seg villede av løgnene dine.

denne tråden er jo ikke lagd for å skape noen som helst debatt!

Du har allerede startet å debattere kanskje? Du sier at du ikke har sett filmen , at jeg er dum , at relegionen min er skitten , at du ikke har lest dens bok. det sier jo seg selv da!

man kan jo tro at alt fins i et mørkt rom. sånn går det når man ikke har kunskap , da har man ikke lys for å kunne se hvor man er / om det man sier stemmer/ikke.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Tråden er nå rapportert, for maken til usaklig meningsutveksling skal man lete lenge etter. Hadde denne tråden bestått av seriøse debattanter hadde trådstarter fått mulighet til å argumentere for synet sitt, og motstanderne hadde besvart (og eventuelt motbevist disse) på en saklig og voksen måte. Selv om dette er internett er det ikke fullstendig ulovlig å oppføre seg som om man er eldre enn 5år.

Satser på at en moderator rydder litt opp, eller stenger tråden eventuelt.

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke er en dokumentarfilm ? :!:

Fint å se at du tar dette såpass seriøst.

Det eneste du gjør er å proklamere din egen religion.

Din intensjon med denne tråden er kun å reklamere.

Dette er diksujon.no, ikke reklame.no, ha deg vekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei dette er ingen reklame , jeg tjener ingenting her på at du ser det! jeg tror heller at du er den typen som liker å skjule islamshistorie ved å oppheve det FÅ personer gjør i media, bruke det til å presentere islam. så prøver du ditt beste på å stoppe vise folk sannheten.

Du kunne også tatt saken din med denne tråden her?

For dem som er bare her for å disse muslimer så er det ikke plassen å være. dette er kun en dokumentar om islam.
Endret av peace2
Lenke til kommentar

jeg tror heller at du er den typen som liker å skjule islamshistorie ved å oppheve det FÅ personer gjør i media, bruke det til å presentere islam.

Du må gjerne presentere islamshistorie, kristenhistorie, jødehistorie, buddhisthistorie, shintohistorie etc. så mye du vil. Men du legger ikke opp til hverken samtale eller diskusjon ved å kun presentere et filmklipp og intet annet.

Folk kan jo ikke gjette seg til hva intensjonene til trådstarteren er heller.

Hva vil du vi skal se? At personene i filmen er gode folk? Eller er de dårlige folk?

Filmen er regissert av en muslim, og sponset av en muslimsk statsminister, så jeg er ganske sikker på at den ikke kritisk til islam overhodet. Noe som allerede gjør meg skeptisk til om den er partisk eller ei.

så prøver du ditt beste på å stoppe vise folk sannheten.

Og her trodde jeg at kristendommen var sannheten.

Den filmen du presenterte, og de som blir presentert i tråden du linket til, er to helt forksjellige ting. Filmene i tråden du linket til er foredrag som inneholder en lys levende person som eksaminerer en religion, og kommer med utsagn som man kan faktisk argumentere imot eller for.

Den filmen du presenterte derimot inneholder kun skuespillere.

Hvordan kan man argumentere imot skuespillere?

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tror heller at du er den typen som liker å skjule islamshistorie ved å oppheve det FÅ personer gjør i media, bruke det til å presentere islam.

Du må gjerne presentere islamshistorie, kristenhistorie, jødehistorie, buddhisthistorie, shintohistorie etc. så mye du vil. Men du legger ikke opp til hverken samtale eller diskusjon ved å kun presentere et filmklipp og intet annet.

Folk kan jo ikke gjette seg til hva intensjonene til trådstarteren er heller.

Hva vil du vi skal se? At personene i filmen er gode folk? Eller er de dårlige folk?

Filmen er regissert av en muslim, og sponset av en muslimsk statsminister, så jeg er ganske sikker på at den ikke kritisk til islam overhodet. Noe som allerede gjør meg skeptisk til om den er partisk eller ei.

så prøver du ditt beste på å stoppe vise folk sannheten.

Den filmen du presenterte, og de som blir presentert i tråden du linket til, er to helt forksjellige ting. Filmene i tråden du linket til er foredrag som inneholder en lys levende person som eksaminerer en religion, og kommer med utsagn som man kan faktisk argumentere imot eller for.

Den filmen du presenterte derimot inneholder kun skuespillere.

Hvordan kan man argumentere imot skuespillere?

Du tror, Men jeg VET at Jesus eksisterte, jeg elsker ham. Jeg VET at han var muslim , Jeg VET at han kommer tilbake igjen. Jeg VET at kristne ikke følger det Jesus bygget på ( Islam ). Moses var før Jesus, han var der også for å minne folk om Islam.

Jeg er 100% sikker på alt jeg sier!

Lenke til kommentar

Dere kommer med veldig gode eksempler på hvorfor det er konflikter. for dere vil ikke sette dere inn i islam , men heller søke på google i håp om å finne noe negativt om det , er temlig sikker på at dere ville ønsket meg velkommen om jeg fortalte negative løgn om Islam.

Kanskje til og med notere ned alt jeg sa ( noen folk gjør) .

Men om noen forteller sannheten prøver dere det beste dere har for å motstå. evt endre tema/ viske det bort så ingen kan lære om det.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Dere kommer med veldig gode eksempler på hvorfor det er konflikter. for dere vil ikke sette dere inn i islam , men heller søke på google i håp om å finne noe negativt om det , om noen forteller sannheten prøver dere det beste dere har for å motstå. evt endre tema/ viske det bort så ingen kan lære om det.

Hvilke religioner har du satt deg inn i? Islam skaper svært mange konflikter, særlig fordi muslimer ikke kan respektere de som er annerledes. Særlig hoomofile... har du noen gang prøvd å forstå min sannhet? Eller vil du bare motstå min sannhet?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men om noen forteller sannheten prøver dere det beste dere har for å motstå. evt endre tema/ viske det bort så ingen kan lære om det.

Hva er greia med denne arrogante holdningen som man finner blant flere konservative religiøse av ulike religioner? "Jeg vet sannheten, alle andre har bare ikke skjønt det enda".

Finnes det noen "bedre" måte å si: "Her er mitt syn, dere trenger ikke å fortelle meg deres syn fordi jeg vet allerede på forhånd at dere tar feil", enn ved å pårope sitt syn som "sannheten"?

Det er jo absolutt ingen vits i å argumentere med deg, fordi du presenterer jo noe som allerede er "sannheten". Uansett hvilke motargumenter som måtte komme på bordet så er de forhåndsbestemte til å være feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...