gruken Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei. Jeg har lyst å overrakse min kjære med en spesiell tur. Han er svært anime interessert, og har veldig lyst å reise til Japan. Dessverre er dette et felt som jeg har null kunnskap om. Hvor i Japan bør en reise? Hva bør en se? Osv.. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Klassikeren er å reise til Japan på våren når det er kirsebærblomstring og reise til Tokyo og Kyoto med sine mange tempel. For de med interesse av anime vil Tokyo være den beste byen. I Yoyogi-parken er det mange som er på søndag og endel er kledt ut som sine ideoler fra anime, såkalte cosplayers. Like ved er gaten Takeshita som er den sentrale for den elleville gatemoten. Togstasjonen og området heter Harejuku. Minst en tur i området er et must for den som er interessert i kulturen rundt anime og manga. I Akihabara er det mange utsalg av anime, men mest for anime hvor man prøver å tøye grensene for for hva som er lovlig. Kan si ar de har veldig mye rart der. Ellers burde jo stort sett alt i Tokyo med særegen japansk design være morsomt å se for noen med interesse for anime og japansk kultur. Jeg fikk mye ut av en langhelg i Tokyo, men dere vil muligens bli lengere i Japan. Endret 26. januar 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det er temmelig få som kler seg ut på harajuku nå for tiden, etter at det på en måte ble en turistattrasjon. Dersom han er animeinteressert, så burde han like seg i akihabara-området i Tokyo. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det er temmelig få som kler seg ut på harajuku nå for tiden, etter at det på en måte ble en turistattrasjon.Når ble det slutt? Det har jo vært en turistattraksjon i mange år. Tenåringsjenter kommer søndag fra forstaden med en liten trillekoffert og går inn på et offentlig toalett for å kle på seg kostymet og blir forvandlet en superstjerne og vil gjerne bli tatt bilde av og gi en klem til fremmede. Når dagen er over går de tilbake til sitt anonyme og korrekte liv. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Det står litt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1159481 Jeg postet og noen bilder der. Endret 26. januar 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det er temmelig få som kler seg ut på harajuku nå for tiden, etter at det på en måte ble en turistattrasjon.Når ble det slutt? Det har jo vært en turistattraksjon i mange år. Tenåringsjenter kommer søndag fra forstaden med en liten trillekoffert og går inn på et offentlig toalett for å kle på seg kostymet og blir forvandlet en superstjerne og vil gjerne bli tatt bilde av og gi en klem til fremmede. Når dagen er over går de tilbake til sitt anonyme og korrekte liv. Jeg var der i tre uker i sommer, og det var ikke noe spesielt stort oppmøte der noen av søndagene. Så klart, du finner noen her og der, men det skal litt flaks til. De folka som gjør det er ikke akkurat betalt for å gjøre det, så det jeg hørte er rett og slett at de fleste er lei av å være en turistattraksjon for utlendinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå