Gå til innhold

Hvor får man laget stoooore forstørrelser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste trykkeri leverer slikt.

Edit:

Ser nå at du skal ha over 150, noe jeg tipper kan bli vanskeligere. En telefonsamtale til ditt nærmeste trykkeri vil derimot si mer om det enn jeg kan.

Det du skal ha er vel egentlig en plakat av en viss størrelse. Skriver du det i tittel, tipper jeg du kan få mer hjelp på forumet også.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Er det noen steder man kan få fremkalt stoooore forstørrelser? Da tenker jeg meg over 150cm, som er det største på f.eks. japanphoto.

Om du ikke behøver fremkalling men kun plot i stort format ville jeg forsøkt steder som CopyCat og Allkopi.

Lenke til kommentar

Papiret kommer som regel på rull og da er det bredden på rullen som begrenser størrelsen. Jeg ser JapanphotoXXL.no leverer inntil 101,6 cm bredde (matt papir). Jeg ser de har oppgitt 152,4 cm lengde som lengste i prislistene sine, men du kan sikkert ringe de og høre om de tar en spesialbestilling med større lengde. Det tror jeg er fult mulig de gjør. Lerret leverer de i inntil 90x160, men du kan sikkert spørre om mer lengde der også.

Rullene med 80 grams skriverpapir vi har på jobben er 17 meter lange. Bredden her er 84,1 cm så maksimal størrelse hos oss er 17 * 0,841 meter.

Store reklameskilter settes ofte sammen av flere ark. Det gjør de nok både fordi papiret blir lettere å håndtere manuelt og i skriveren og fordi det er rimeligere å få tak i skrivere til de mindre størrelsene. Fotoskrivere med A0-bredde koster i størrelseorden hundre tusen kr.

Hvordan har du tenkt til å montere bildet? Ute/inne, på strukket på ramme eller limt på plate osv?

Er det aktuelt å bruke flere ark?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Disse selger vist utskrifter i inntil 147 x 254 cm. (58x100 tommer)

Her produserer de tapet med ditt eget bilde. Tilsynelatende ubegrenset størrelse. Pris: 5,5 dollar per kvadratfot (over 250 kvadratfot). Oversatt til ikke-jalla måleenheter betyr det ca 344 kr per kvadratmeter. Eller ca 8600 kr for en 10 meter lang vegg, fra gulv til tak (2,5m). Begynner det å nærme seg stort nok? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...