SvennAndre Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei, og takk for at du tar deg tid til å lese mitt problem! Flyttet til utlandet i sommer, og satte opp videresending av posten. Alt har kommet fram uten problemer, helt til det dukket opp et inkassokrav. Dette gjald et bomvegselskap som kjørte regninga via kreditor firma. Ringte opp bomvegselskapet som kunne fortelle at regningene de hadde sendt til meg hadde kommet i retur, uten å ha blitt levert eller videresendt til min nye adresse. Forklarte situasjonen, og jeg fikk beskjed om å betale inn orginal summen på den orginale regningen (de sendte kopi på mail), og fikk beskjed at de skulle ordne med kreditor selskapet, så jeg anså saken som ute av verden. Idag dukket det opp "Purring på restbeløpet" fra kreditorfirmaet. "Vi viser til innbetaling av NOK XXX,XX etter at inkasso ble iverksatt. I følge paragraf 17 i inkassoloven skal også forsinkelsesrenter og inkassoomkostninger betales. Dersom beløpet ikke er betalt innen 14 dager fra brevets dato iverksettes rettslig pågang, og ytterligere omkostninger påløper. Nå er min oppfatning at dette inkassokravet aldri har vært gyldig, da jeg har aldri motatt verken selve regningen, purringer, inkassovarsel eller noe som helst før selve inkassokravet dukket opp. Nå er ikke dette restbeløpet av noe stor sum, men føler dette blir litt prinsipp. Har jeg rett? Isåfall, hvordan skal jeg ordlegge meg mot kreditor? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Send mailen fra bomselskapet til kreditor. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Står ikke så mye på den, bare det vi avtalte på telefon. Hei. Sender som avtalt på telefon kopi av faktura. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Nå er min oppfatning at dette inkassokravet aldri har vært gyldig, da jeg har aldri motatt verken selve regningen, purringer, inkassovarsel eller noe som helst før selve inkassokravet dukket opp. Ut i fra hva jeg kan forstå så er inkassokravet gyldig så lenge kreditor har sendt/forsøkt avlevert dokumentene til debitor. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Skriv til inkassoselskapet at du bestrider inkassosaken da du per telefon avtalte med opprinnelig selskap å betale originalfakturaen og at du fikk tilsendt denne på nytt per mail. Vedlegg mailen du postet over. Send mailen i kopi til opprinnelig selskap. Husk å velge leverings og lesebekreftelse på mailen. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Snakket med bomvegselskapet i går på telefon, hun skulle se på saken og sende meg mail idag, så da får vi se. C-angel: Snodig at all annen post har kommet til meg, bortsett ifra alt bomvegselskapet har sendt. Syns ikke det er helt rettferdig. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Tull å ringe, da har du ingen dokumentasjon... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Ser poenget ditt, men har nå fått løst saken. Bomvegselskapet tok kontakt idag på mail som avtalt, så om ikke dette er enden på sagaen, vet ikke jeg. Har det hvertfall dokumentert nå. Hei. Alt er betalt her så du trenger ikke tenke mer på denne saken. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hvis du vil ha maksimal ryggdekning sender du i tillegg en kjapp mail til inkassoselskapet, der du skriver at du bestrider kravet med mailen fra bomselskapet som forklaring. Sannsynligvis overflødig, men koster ikke mange minuttene. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Var inne på tanken, men trenger ikke skyte alle kulene på en gang. Har det som backup skulle firmaet krangle mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå