soulless Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 http://www.dagsavisen.no/innenriks/article430752.ece?status=showall http://www.fritanke.no/NYHETER/2007/Ytterligere_120000_kan_vare_feiloppfort_i_Kirken/ http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6721593 Om du ikke har sjekket på et par år, er sannsynligheten relativt høy for at DNK har bestemt deg for å være kristen. Kontakt ditt lokale menighetskontor. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Meldte meg ut i 1998, sendte nå mail til [email protected]. Får se om det kommer noe svar. *PS: Jeg har aldri fått valgkort til kirkevalg i posten, dette er kanskje et positivt tegn* Endret 27. januar 2011 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
soulless Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg satser en virtuell tier på at du er det Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg satser en virtuell tier på at du er det Kan hende du får rett. I så fall, om man kan dokumentere utmelding, kan man kreve at kirkeskatten som i så fall har blitt trukket i flere år overføres til noe annet? (det denne skatten går til for dem som er utmeldt, jeg vet ikke hva dette er). Lenke til kommentar
soulless Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Aner ikke, foreslår at du (dersom du er medlem) trekker dem inn for menneskerettsdomstolen om du har råd.. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Aner ikke, foreslår at du (dersom du er medlem) trekker dem inn for menneskerettsdomstolen om du har råd.. Hehe, tviler på at jeg gidder det. Er uansett ikke interessert i å få ansiktet mitt klistret utover aviser av den grunn. (Marie Amelie all over again). Men en bekreftelse på utmeldelse samt en unnskyldning for rotet hadde vært fint, om så er tilfelle. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg tror det beste du kan håpe på er et vagt "Guds veier er uransakelige". Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Som nevnt så mister du ikke noe ved å melde deg ut. Statskirka melder deg derimot inn igjen uten at du ber om det om du flytter, og det viser seg at du ikke er medlem i en annen trosorganisasjon. Er dette riktig? Hvor kan man i så fall sjekke om man er innmeldt på nytt eller ei? Ta kontakt med menigheten som er tilknyttet den plassen du bor. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Skal gjøre det om det ikke kommer svar på mailen min. Synes det hele er rimelig unødvendig, all den tid jeg sitter på et dokument som svart på hvitt sier at jeg er utmeldt, (Pent stemplet er det også) men det er vel slik administrasjonen i dette landet fungerer. Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 staten burde jo gripe inn på slikt, for det kirken gjør er å lyve om sitt medlems tall for å melke mer penger ut av staten.. noe staten hadde virkelig satt pris på om JEG oppgav uærlig tall.. " øøh, jo, jeg har 6 barn jeg er aleneforsørger for" Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Finnes det andre ikkereligiøse ting man kan melde seg inn i enn Humanetikerne og Friborgerforbundet? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Du har Sosialhumanistene også http://www.sosialhumanistene.no/ Lenke til kommentar
Wolf359 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Som nevnt så mister du ikke noe ved å melde deg ut. Statskirka melder deg derimot inn igjen uten at du ber om det om du flytter, og det viser seg at du ikke er medlem i en annen trosorganisasjon. For studenter, trygdede og mennesker med lav inntekt koster det 50,- å være medlem av Human-etisk forbund. Da er du med på å finansiere arbeider for å skille kirke og stat, fjerne kristne formålsparagrafer i offentlig virksomhet, arbeider for retten til fullt fritak fra RLE-faget i skolen mm. Jepp. Så vidt jeg vet får statskirka støtte for deg selv om du er utmeldt. Du må melde deg inn i en annen livssynsorganisasjon for at statskirka ikke skal få sine 30 sølvpenger. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hadde det ikke vært for at jeg ødela den første søknaden kunne du meldt deg inn i the brights of norway, som er en organisasjon fri for mystiske og overnaturlige element. Søknaden skal selvsagt leveres inn på korrekt måte, men pga behandlingstid vil det sikkert ikke være ok før på sommeren et sted (regner jeg med). Merk at man kan melde deg inn i selve the brights her: http://www.the-brights.net/ Selv om man er medlem her, skal man allikevel kunne være medlem av f.eks HE om man ønsker, da disse ikke er gjensidig ekskluderende. Lenke til kommentar
Wolf359 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg syns ikke så mye om hele "Brights" greia til Dawkins. Blir litt for tåpelig. jeg er ikke-religiøs, og medlem av HEF, det holder for min del Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg satser en virtuell tier på at du er det Hm, for en gangs skyld bommet du. Fikk svar på mail i dag, hvor de bekreftet at jeg fremdeles er utmeldt. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 "Guds veier er uransakelige" 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg er aldri blitt innmeldt igjen Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 "Guds veier er uransakelige" haha thumb's up Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå