Gå til innhold

å melde seg ut av statskirka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke, foreslår at du (dersom du er medlem) trekker dem inn for menneskerettsdomstolen om du har råd..

 

Hehe, tviler på at jeg gidder det. Er uansett ikke interessert i å få ansiktet mitt klistret utover aviser av den grunn. (Marie Amelie all over again). Men en bekreftelse på utmeldelse samt en unnskyldning for rotet hadde vært fint, om så er tilfelle. :)

Lenke til kommentar

Som nevnt så mister du ikke noe ved å melde deg ut. Statskirka melder deg derimot inn igjen uten at du ber om det om du flytter, og det viser seg at du ikke er medlem i en annen trosorganisasjon.

 

Er dette riktig? Hvor kan man i så fall sjekke om man er innmeldt på nytt eller ei?

 

Ta kontakt med menigheten som er tilknyttet den plassen du bor.

Lenke til kommentar

Som nevnt så mister du ikke noe ved å melde deg ut. Statskirka melder deg derimot inn igjen uten at du ber om det om du flytter, og det viser seg at du ikke er medlem i en annen trosorganisasjon.

 

For studenter, trygdede og mennesker med lav inntekt koster det 50,- å være medlem av Human-etisk forbund. Da er du med på å finansiere arbeider for å skille kirke og stat, fjerne kristne formålsparagrafer i offentlig virksomhet, arbeider for retten til fullt fritak fra RLE-faget i skolen mm.

 

Jepp.

 

Så vidt jeg vet får statskirka støtte for deg selv om du er utmeldt. Du må melde deg inn i en annen livssynsorganisasjon for at statskirka ikke skal få sine 30 sølvpenger.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at jeg ødela den første søknaden kunne du meldt deg inn i the brights of norway, som er en organisasjon fri for mystiske og overnaturlige element.

 

Søknaden skal selvsagt leveres inn på korrekt måte, men pga behandlingstid vil det sikkert ikke være ok før på sommeren et sted (regner jeg med).

 

Merk at man kan melde deg inn i selve the brights her: http://www.the-brights.net/

 

Selv om man er medlem her, skal man allikevel kunne være medlem av f.eks HE om man ønsker, da disse ikke er gjensidig ekskluderende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...