crazyfrog Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei, Har fått meg en ny HTPC og har koblet denne opp. Sliter litt med lyden i den sammenheng. Har en Pioneer (VSX-2016) forsterker som støtter HD lyd så lenge den får LPCM (eller bare PCM om du vil) signal. Det jeg sliter med er at HDMI på maskinen kun er i 2 channel stereo. Ingen støtte for DTS eller lignende. Kan velge manuelt og få 5.1 i f.eks. VLC men da blir det en emulert utgave og lyden er ikke knall. Lyden går via extended desktop og i forsterker. Jeg har ikke koblet lyd og bilde via samme kabel. Har forsøkt med nyeste skjermkort driver og lydkort driver men finner ikke helt utav dette. Noen som har ett godt tips ?? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 XBMC pleier å virke out of the box. Ellers sier du ikke noe om operativsystem, versjon av lydkort driverene osv. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Prøv å google å se om skjermkortet ditt faktisk støtter 5.1/7.1 lyd ut Eller du kan bruke optisk/coax kabel fra hovedkortet (hvis hovedkortet har det da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå