Hallais Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Har en media pc og en spille pc som jeg tenkte å skaffe en felles hdd. Er det ikke mulig å kjøpe en router med USB tilkobling for å bare koble til en HDD eller må man kjøpe NAS? Hvordan router anbefales evt? Lenke til kommentar
amunds Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Har en media pc og en spille pc som jeg tenkte å skaffe en felles hdd. Er det ikke mulig å kjøpe en router med USB tilkobling for å bare koble til en HDD eller må man kjøpe NAS? Hvordan router anbefales evt? Det er jo ingen store problemer i å bruke en maskin som "server", og streame fra denne. Krever jo at maskinen med den eksterne står på selvfølgelig, men dog... Mulig dette ikke er en akseptabel løsning for deg! :-) Endret 26. januar 2011 av amunds Lenke til kommentar
Hallais Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Jo det er jo en mulighet, som blir brukt i dag. Men strømregningen kommer jo etterhvert så om jeg bare kan ha en hdd koblet til routeren så vil jeg heller benytte den løsningen. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 D-Link DIR-685 - 2 USB-porter for tilkobling av skrivere, USB-harddisker eller USB-minne Det finnes tydeligvis. Hvordan det fungerer derimot, vet jeg ikke. :-) (Men er det billigere enn NAS ?) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg mener å ha lest noe om at det kan være noen begrensninger knyttet til USB-disker tilkoblet en router, bl.a. at styringen av hvem som kan bruke disken til enhver tid kan være til plunder & heft. (Tror D-Links system for dette har denne begrensningen, men har ikke prøvd selv.) Et alternativ kan jo være en ekstern disk med nettverks-I/F. Denne kommer ferdig med en 1TB disk inni, men det finnes vel tomme kabinetter å få tak i også, så man kan bruke en disk man "har liggende". Lenke til kommentar
Hallais Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Er LACIE NETWORK SPACE V2 HARD DISK NEIL POULTON 1TB bra for å mellomlagre medier og streaming av HD filmer? Tenker å bare ha en disk koblet til routeren slik at jeg slipper å ha to tv'er på samtidig når jeg skal se film eller serie Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Aner ikke - har aldri brukt en sånn eller sett tester av den. Men både Western Digital og Seagate (?) har lignende modeller; de finnes i samme kategori som LaCie-disken hos DustinHome. Se om du kan finne noen tester/reviewer av en av de. Det er vel fare for at slike bokser ikke er like raske til å levere data ut på nett som en server-PC, men det kan godt hende at de er raske nok. Lenke til kommentar
Hallais Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 okei. skal se om jeg finner noe mer info ang den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå