^fmj Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Trenger en helt enkel loddepenn som bare vil bli brukt til litt lodding på kretskort. Har lest litt og forstått det slik at 30-40W er det som vil fungere best og en ganske tynn spiss. Hvis noen vet om et pålitelig merke med ok priser hadde det vært til stor hjelp. Er litt skeptisk til dealextreme, men hvis noen har erfaringer med noe av pennene som de selger blir det jo en hel del enklere. Endret 26. januar 2011 av ^fmj Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 her er en bra til under tusenlappen... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Takk for forslaget, men den var litt pricy. Men da har jeg et merke å gå etter. Hva med den og er det nødvendig med så mye som 40W? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg har ikke erfaring med lodding på kretskort men jeg vil tro at 40w er adekvat. Den du linka til va jo skitbillig, nesten så jeg bestiller en selv bare på grunn av det Weller er et bra merke forresten Den jeg linka til er bra med tanke på temperaturkontroll, men alt til sin sin pris selvfølgelig. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Hvis du ikke har temperatur kontroll så bør en ikke ha for mange watt til smålodding (IC kretser o.l.) Jeg har en på 18W og det er mer enn nok. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Kom over noen som går på batteri, vanlig AA. Noen som vet om det bare er skrot eller om det funker til små jobber? Bruksområdet mitt kommer til å bli begrenset til små reparasjoner på HK, f. eks bytting av en DC jack. Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Er den weller loddebolten 110 eller 220v da? Jeg anbefaler å kjøpe en loddestasjon med justerbar temp først som sist. Du får en for rundt 500 kr. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Kom over noen som går på batteri, vanlig AA. Noen som vet om det bare er skrot eller om det funker til små jobber? Bruksområdet mitt kommer til å bli begrenset til små reparasjoner på HK, f. eks bytting av en DC jack. Når du tenker hvor mye effekt du skal ha ut av dem så tror jeg du bruker dem opp rimelig opp. Om du skal ha trådløs loddebolt så gå heller for en som går på gass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå