Chinny Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Eg har tenkt å kjøpe dette kabinettet og dette vannkjølingssettet frå microplex.no: http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabinett/Midi-tower/Lian-Li/Lian-Li-PC-P50BSCAND,-Miditower,-Sort-100pcnt-alu,-forberedt-for-vannkj%C3%B8ling-41708.aspx http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-vann/Komplette-sett,-intern/MIST-LL-vannkj%C3%B8lingsett,-2x140,-Standard-for-Lian-Li-PC-P50BSCAND-41048.aspx Kva ekstrautstyr treng eg? Eg har eit Ati Radeon 4870 eg skal koble på vannkjølinga. EDIT: Er veldig åpen for andre løsninger på vannkjøling/kabinett, eg syns berre dette alternativet frå microplex virka veldig lett og enkelt. Har prøvd å lese meg litt opp på enkeltkomponenter, men syns det blir veldig vanskelig å fikse et oppsett sjøl. Endret 26. januar 2011 av Chinny Lenke til kommentar
Larsynoob Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei. Du kan jo vurdere MCW-80 blokken for å kjøle skjermkortet ditt, med kjøleribber til mosfet og minnet. MCW-80 og mosefet-kjøler. Ser ikke noe på mircoplex til å kjøle minnet med, men du kan jo sjekke techbay eller digital implus? Ellers burde du lese det som står om at kjølepasta osv ikke følger med. Ekstrautstyr satt til side så er jeg litt i tvil om det oppsettet i det hele tatt vil greie å kjøle systemet. Hvilken prosessor har du? Har ikke så mye peiling på vannkjøling, men de som kan mer vil kanskje være enig at det blir litt mye å kjøle cpu og gpu med det oppsettet? Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Hei. Du kan jo vurdere MCW-80 blokken for å kjøle skjermkortet ditt, med kjøleribber til mosfet og minnet. MCW-80 og mosefet-kjøler. Ser ikke noe på mircoplex til å kjøle minnet med, men du kan jo sjekke techbay eller digital implus? Ellers burde du lese det som står om at kjølepasta osv ikke følger med. Ekstrautstyr satt til side så er jeg litt i tvil om det oppsettet i det hele tatt vil greie å kjøle systemet. Hvilken prosessor har du? Har ikke så mye peiling på vannkjøling, men de som kan mer vil kanskje være enig at det blir litt mye å kjøle cpu og gpu med det oppsettet? Kva er det med vannkjølingssettet som gjer at du trur det ikkje vil kunne kjøle systemet? Eg har berre tenkt å kjøle CPU og GPU. Både PCworld.no og hardware.no har gitt systemet veldig gode karakterar i testar, så eg rekna med at det måtte klare jobben. Grunnen til at eg vil ha vannkjøling er fordi grafikkortet mitt blir alt for varmt i det oppsettet eg har no. Lian Li kabinettet og vannkjølingsettet såg enkelt og praktisk ut, og eg ser for meg at det kan vare ei god stund slik at eg kan oppgradere hardware underveis. Har en E6600 dobbelkjerne 2,4 gHz prosessor, vurderer å overklokke med ny kjøling. Lenke til kommentar
Larsynoob Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Feilformulerte meg litt merker jeg. Du vil nok klare å kjøle både cpu og gpu, men hadde bare en følelse av at den pumpen ikke vil gi så veldig god flyt når du kobler på mer slange og en ekstra kjøleblokk. Har forsovidt samme skjermkort med samme problem. Har også kjøpt vannkjøling, men ventet med skjermkortet siden det skal oppgraderes. Uansett om pumpa ikke er optimal vil du sikkert få bedre temepraturer enn det du har nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå