The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Nei, grunnet skisko som ikke passer.. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Læreren prøvde å nekte på at han hadde sagt at vi måtte skaffe oss ski... Hva er problemet da egentlig? Da tropper du ganske enkelt opp uten ski. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Og du kan ikke låne skisko? For meg virker det som at du prøver å gjøre dette vanskelig. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Enten for små eller for store skisko som er tiljenggelige til låning.. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Herre. Du bor i Norge, det er alltid noen man kan låne skisko av. Jeg skjønner ikke hvorfor du vil legge deg ut med en lærer på denne måten, det kommer til å slå tilbake på deg uansett. Husk at denne mannen bestemmer fremtiden din. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Herre. Du bor i Norge, det er alltid noen man kan låne skisko av. Jeg skjønner ikke hvorfor du vil legge deg ut med en lærer på denne måten, det kommer til å slå tilbake på deg uansett. Husk at denne mannen bestemmer fremtiden din. Nå må man ikke overdramatisere heller, jeg er selv lærer, og dette er i utgangspunktet en filleting som blir blåst ut av proposjoner. De fleste skoler har et eget opplegg for dem som ikke har ski, ta med deg en kjelke istedet, eller sitt i varmehytta og kos deg. Eventuelt kan dere bygge dere en snøhytte eller rett og slett leke i snøen. Om man ikke har ski, så har man ikke ski. Ingen skoler tvinger elevene (eller mer riktig, foreldrene) til å kjøpe ski, det er helt riktig gratis skolegang i Norge. På den andre siden er det bare unødvendig å kaste lover og paragrafer i fjeset på lærere, dette skaper kun unødige gnisninger. Om det er sant at læreren senere påsto at han aldri hadde sagt at man måtte kjøpe ski, vel, da kjøper man ikke ski om man ikke har lyst. Ta på deg varmt og godt tøy, smør en god nistepakke og ta med deg litt godt humør, så skal du se at det blir en fin dag okke som. 4 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Så kankje jeg skal droppe dokumentet og heller lagre på datoene... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 hva mener folka? Levere klagen eller ikke? det er jo en klage på oppførselen hans der også. Og jeg er neten sikker på at det kommer et møte ut av dette. Så levere det eller ikke? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg ser ikke hva du kan tjene på å levere den klagen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg ville tatt dette direkte med rektor, da denne læreren helt tydelig er et rasshøl som tror han kan gjøre som han vil og ikke minst behandle elevene slik han måtte ønske. Det er tydelig at det mangler grunnleggende kunnskap om opplæringsloven, noe som er rektors ansvar at hans ansatte har kjennskap til og ikke minst forholder seg til. Det er åpenbart at denne læreren trenger en oppfriskning på at det faktisk finnes et lovverk han pent må følge, som ansatt i det norske skoleverket. Lærere har stort sett sluppet unna med alt for mye, og hvis du ikke sier fra, så vil vedkommende hundse med andre elever også. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 lapp levert. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Han skjønte poenget mitt. Men en ting jeg ikke syntes så mye om var da rektor leste den. 2 andre stod og lo av arket... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Da sender du brev til kommunen med klage på rektor. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Haha, kankje det Nå gjenstår bare å få min mor til å skrive melding, og få henne til å ikke kjøpe ski... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Han skjønte poenget mitt. Men en ting jeg ikke syntes så mye om var da rektor leste den. 2 andre stod og lo av arket... To andre? Mener du at rektor viste dette frem til andre mens du var der? Jeg har aldri hørt på maken, hva slags useriøs skole er det egentlig du er elev ved? 4 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg var ikke til stede, men så inn vinduet.. Han var i et møte, sekretær ga lapp til rektor, 2 andre var på hans kontor, de lo alle sammen, så kom læreren det gjaldt, han fikk lappen, mottok sen og snakket med meg på gangen i starten av timen.. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg vet i hvertfall at skolen eller lærere ikke kan kreve dette på ungdomsskole fordi grunnskolen skal være gratis, og ungdomskolen er grunnskole. "Etter lovbestemmelsen § 2-15 i opplæringsloven er det ikke lov til å kreve noen form for egenandel fra elever og foreldre til leirskoleopphold eller andre turer som er en del opplæringsloven." Dette gjelder også kjøp av ski. Gjelder denne paragrafen for videregående og? Det gjelder vel for alt og alle...? For på vg i faget gym, er det ofte sånn at vi må ta buss hele tiden for å komme oss til et treningsted, selvom vi har gymsal. Kan de kreve at vi skal ta buss hele tiden og ta fravær på det? Det koster 50 kr tur/retur og det er ikke alle som har lyst å betale så mye bare for en time gym! Finnes det ingen lover? Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg vet i hvertfall at skolen eller lærere ikke kan kreve dette på ungdomsskole fordi grunnskolen skal være gratis, og ungdomskolen er grunnskole. "Etter lovbestemmelsen § 2-15 i opplæringsloven er det ikke lov til å kreve noen form for egenandel fra elever og foreldre til leirskoleopphold eller andre turer som er en del opplæringsloven." Dette gjelder også kjøp av ski. Gjelder denne paragrafen for videregående og? Det gjelder vel for alt og alle...? For på vg i faget gym, er det ofte sånn at vi må ta buss hele tiden for å komme oss til et treningsted, selvom vi har gymsal. Kan de kreve at vi skal ta buss hele tiden og ta fravær på det? Det koster 50 kr tur/retur og det er ikke alle som har lyst å betale så mye bare for en time gym! Finnes det ingen lover? Må legge til : at det er ikke sikkert alle har råd til å betale 50 kr hele tiden! (noen ganger må vi betale for leie av lokale og, + treningstime på studio) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Med mindre det er privatskole, nei. Offentlig skole skal være gratis, de kan ikke tvinge dere til å dra på helsestudio eller betale for buss. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Med mindre det er privatskole, nei. Offentlig skole skal være gratis, de kan ikke tvinge dere til å dra på helsestudio eller betale for buss. Det var det jeg trodde. Men hva kan jeg si til gymlæreren og så få slippe fravær? Jeg vil jo få fravær... Har de rett på å ta fravær? Kan jeg si at jeg ikke vil bruke penger på det, og skole skal være gratis? Endret 30. januar 2011 av 24erBest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå