Gjest medlem-1432 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Herregud for en fjott, skriv ut lovparagrafen og lever den sammen med en lapp i morgen. Prøver han noe tull, så si at du og foresatte kommer til å gå til rektor med dette. Lenke til kommentar
mathiasxx9494 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Prøvde å ringe, men fik vist ikke lov til å ringe... Han aksepterte ikke melding imorgen. Jeg nevnte den loven som er sitert lenger opp her, og da ble han bare sur på meg, og ba meg ikke begynne på'n igjen..(hadde en diskusjon med han før jul..) Så jeg vurderer å skrive brev til rektoren, og gå utenom læreren, slik at han får høre det av rektor, siden han tydeligvis ikke hører på meg.. Det finnes mange rare lærere her i verden, og spesielt irriterende er det når det går ut over deg selv. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg sagt i fra til rektor som du nevner slik at rektor kan snakke med læreren anngående situasjonen. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Læreren prøvde å nekte på at han hadde sagt at vi måtte skaffe oss ski... Husker det godt at han sa det.. Så får skrive hvordan han oppfører seg, og levere til rektor. Skal også skrive opp lovparagrafen. Herregud for en fjott, skriv ut lovparagrafen og lever den sammen med en lapp i morgen. Prøver han noe tull, så si at du og foresatte kommer til å gå til rektor med dette. Hva skal stå på den lappen da? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 lovparagrafen er skrivd ut.. Mangler nå bare den lappen som jeg ikke vet hva jeg skal skrive på.. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 "Fuck You Mr. Teacher!" Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 det gjor han nokk bare mer sur... Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Merkeleg at det er kun gymlærarar som skal vere så forferdeleg strenge. Eg har kun opplevd lignande med gymlærarar før, aldri vanlege lærarar. Det er nok lurast å ta det til rektor om han ikkje kan oppføre seg og følgje lova. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Skriv bare nøyaktig hva som har skjedd. Hva læreren ba om, dato og lignende, hvordan han oppførte seg og at du rett og slett ikke har tenkt til å skaffe deg ski for en enkelt skitime på skolen, med henvisning til lovparagrafen du har skrevet ut. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) har tenkt å ta det direkte dit ja.. Men vi har han i flere fag også. Men han er ikke fult så sur da, med mindre det er sikkelig bråkete, selv om vi bare diskuterer matten litt høyt.. men hva skal jeg skrive til rektoren da? Skriv bare nøyaktig hva som har skjedd. Hva læreren ba om, dato og lignende, hvordan han oppførte seg og at du rett og slett ikke har tenkt til å skaffe deg ski for en enkelt skitime på skolen, med henvisning til lovparagrafen du har skrevet ut. da starter jeg å skrive... Leverer til rektor imorgen, og sitter å venter på at læreren skal dra meg ut av timen pga reaksjoner på det, og tar opp det lille møtet, om det blir noe.. Endret 26. januar 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Den 19.01.11 fikk klassen våres beskjed om at vi måtte skaffe oss ski til gymtimene framover. Det er ikke alle som har ski, jeg er en av de som ikke har, og nye koster penger. Dette fant jeg i loven: "Etter lovbestemmelsen § 2-15 i opplæringsloven er det ikke lov til å kreve noen form for egenandel fra elever og foreldre til leirskoleopphold eller andre turer som er en del opplæringsloven." Etter jeg fant dette i loven, så kom jeg til å tenke på at dette vil være et krav om egenandel, siden vi da må kjøpe ski, som koster penger. Dette er da et brudd på loven. I dag, den 26.01.11, nevnte jeg denne lovparagrafen til læreren etter gymtimen. Han sa at jeg ikke måtte begynne på igjen med tullet som han kalte det. Det han mente med tull var da klagingen. Dette kommer nok av en diskusjon jeg og han hadde før jul. Læreren det er snakk om er X Slik jeg opplevde reaksjonen på klagingen min i dag, så oppfattet jeg det som at han ikke brydde seg noe om hva jeg sa. Jeg kommer ikke til å skaffe meg ski bare pga. en lærer sier det. Grunnen er at grunnskolen skal være gratis, ungdomsskolen er en del av grunnskolen, og ski koster penger. Har heller ikke mulighet til å låne, da skisko ikke vill passe. Dette burde vell være godt nokk? skal selvsagt skrive på mitt navn nederst med min underskrift.. 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 da var det printet ut 2 kopier. Så får jeg vell vente å se på reaksjonene imorgen da. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det bør stå "klassen vår", ikkje "klassen våres". Er greitt å unngå skrivefeil på slike dokument. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Denne vil jeg få med meg. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Det bør stå "klassen vår", ikkje "klassen våres". Er greitt å unngå skrivefeil på slike dokument. Kunne sagt det litt før da.. Da får jeg skrive ut 2 kopier til da... Opptaterer imorgen Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Er det ikke noen annen paragraf som passer bedre? "Etter lovbestemmelsen § 2-15 i opplæringsloven er det ikke lov til å kreve noen form for egenandel fra elever og foreldre til leirskoleopphold eller andre turer som er en del opplæringsloven." Her virker det som om det er turer og leirskoler det er siktet til, ikke en gymtime med skihåndball. Jeg skjønner jo selvfølgelig at det også gjelder vanlige skoletimer, men om han læreren din er virkelig trangsynt... Eller så får du for bra skrevet.. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Hvada bra skrevet? Dokumentet? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Altså. Læreren har vel aldri krevd at du skal skaffe ski, han har krevd en melding fra dine foresatte om at du ikke har det? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Slik jeg ser det, så sa han sa at vi måtte skaffe oss ski, så ser jeg det som et krav.. Kan hende jeg tar feil. Endret 26. januar 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Og du har ingen mulighet til å bruke dine foreldres ski / låne av noen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå