Gå til innhold

Nytt kamera raskt

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger et kamera raskt. pris under kr 4000. Har sett lit rundt og kommet fram til 2 stk:

Sony Cyber-shot DSC-HX5V

Panasonic Lumix TZ10

Bruken blir mer av generelt (reiser, hjemme, fester osv)

Har generelt lite peil på kamera, og har vært veldig uheldig med valgene jeg tatt tidligere.

Håper noen av dere kan hjelpe meg med å velge en av disse eller anbefale noen andre.

Takk

G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruken blir mer av generelt (reiser, hjemme, fester osv)

Har generelt lite peil på kamera, og har vært veldig uheldig med valgene jeg tatt tidligere.

Håper noen av dere kan hjelpe meg med å velge en av disse eller anbefale noen andre.

Det vil være lettere for dem som skal gi råd om de to du spør om, eller andre, om du sier noe om hvilke modeller du har prøvd, og hva du ikke likte med dem?

Lenke til kommentar

Å ta bra bilder uten blitz, og generelt bildekvalitet. En som håndterer forskjellige typer lysforhold bra. Bra zoom er vel også litt viktig. Bra vidvinkel.

Har prøvd Canon Power shot s50 (usikker på akkurat hvilken modell det var)

SONY DSC N1

casio exilim pr år gammel modell.

alle de 3 har jeg vært meget misfornøyd med, selv om review har vært bra.

Har prøvd pr andre som jeg ikke husker hva heter i farta.

Lenke til kommentar

Jeg tror du blir missfornøyd uansett hvilken kompaktkamera du kjøper i dette segmentet, det er designet/konseptet på disse som er problemet, små sensorer og masse megapiksel ødelegger, samt hard jpg-konvertering.

Kompaktkamera-tester ta utgangspunkt i forventete bruksområder og disse bruksmønstre behøver nødvendigvis ikke være de samme som du forventer av kameraene.

Et" lyssterk" kompaktkamera med en grei sensor må du bruke 3000.- eller mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...