Ervikqt Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Har akkurat bestilt meg nvidia 460 gtx Link Det jeg lurer på er om min amd athlon x2 [email protected] ghz vil være flaskehals for 460 GTX jeg linker til? Spill jeg spiller er cs:source, crysis, mw... Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Det er litt avhengig av spillet, oppløsning, effekter som blant annet antialiasing. Ikke en spesielt smal flaskehals, vil jeg si . Endret 26. januar 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
Ervikqt Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 okei, begynte bare å tenke på om cpu kunne komme til å bli en flaskehals. En flaskehals blir det jo, men om det kommer til å påvirke spillytelsen i stor grad. Kan nevne at jeg kjører 1600 x 1080 oppløsning. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Man kan alltids få skjermkortet til å gjøre mer med informasjonen den allerede får fra CPUen. CPUen trenger ikke sende mer informasjon til skjermkortet for at det skal være i stand til å rendre bedre antialiasing, for eksempel. Dette gir GPUen mer å jobbe med, men ikke CPUen. Du kan alltids teste dette ved å skru ned grafikkinnstillingene i spillene dine, og se hvor god ytelse du får. Dersom du kommer nært opp til 60 fps (ved skjermoppdateringsfrekvens på 60) så vil ikke CPU begrense den nye GPUens ytelse i nevneverdig grad. Jeg tror i alle fall dette skal stemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå