suphadupha Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei! Jeg gikk over fra pc til mac i høst, og skal nå oppdatere backupen min (litt på etterskudd der, hehe). Oppdaget at jeg ikke hadde mulighet til å skrive nye filer til harddisken, kun lese. Klarte så å formatere harddisken (lacie 320gb) til å bli time capsule, med automatisk backup. Jeg ønsker å kontrollere backupen mer selv, og lurte på om noen kunne hjelpe meg med å formatere harddisken så det blir en "normal" disk igjen, ikke time capsule. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Formatering kan du enklest gjøre i Disk Utility. Grunnen til at du ikke kunne skrive til disken er formodentlig at den var NTFS-formatert, i utgangspunktet kan du ikke skrive til NTFS-disker i OS X. Anbefaler at du formaterer til Mac OS Extended i denne runden. Til backup bruker jeg rsync, om du ønsker et enkelt brukergrensesnitt kan du f.eks. ta en titt på Backuplist+. (Forresten: du mener formodentlig Time Machine, ikke Time Capsule. Sistnevnte er en fysisk dings med harddisk og trådløs ruter.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå