Gå til innhold

Harddisk feil på acer aspire 5738ZG

Anbefalte innlegg

Hei, som dere ser i overskriften har jeg en Hdd feil på pc'n min. Det har kommet opp en feilmelding for 4gang i løpet av den første timen etter jeg formaterte den! Jeg formaterte den fordi den plutselig kunne fryse seg uten noen grunn, har alltid mistenkt harddisken. Men etter jeg formaterte den så får jeg en sort skjerm hver gang jeg starter den opp(har gjort det 3ganger, å kommet alle 3) At det er en harddisk feil osv, at jeg må lagre alt som jeg ikke vil miste på en ekstern harddisk, å bytte/reparere den. Har også fått en feilmelding for 4gang den første timen etter jeg formaterte den. Den ser sånn ut:

Jeg vet ikke om jeg skal ringe acer eller hva jeg skal? Jeg har hørt at Acer har hatt harddisk problemer før. Har ikke idiotforsikring eller noe, men pc'n er ikke mye mer en ca 6mnd, kjøpsloven burde dekke det vell?(eller akkurat hva det heter) Siden det ikke er noen fysiske skader på den. Har ikke mistet den i bakken eller noe som jeg vet om. Har ikke lyst å kjøpe ny pc uansett om jeg må betale for en ny harddisk siden nypris er ca 1000kr dyrere en det jeg kjøpte den for(kjøpte den på åpningstilbud på elkjøp i Skien)

Så jeg er veldig takknemelig for all hjelp dere kan gi meg :) Jeg syntes den har blitt bedre, men ikke helt som nå, å når jeg får melding om hdd problemer heletiden blir jeg litt redd for og bruke den og lagre viktige ting på den, har allerede fått meldingen 2 ganger imens jeg har skrevet det her...

post-168839-0-99924400-1295994470_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om der er noe feil med disken eller annet, så vil du få hjelp hos de du kjøpte fra, det er så klart.

Men siden du nevner at du formaterte den (usikker om du brukte recovery eller installerte noe annet), det kan være greit at du tester litt før du levere den inn.

Her er test verktøy fra WD : http://support.wdc.c...&sid=30&lang=en

Brenn en cdplate og test disken.

Du kunne og kjøre memtest og ellers annet test verktøy som følger med maskinen. Du burde teste når windows er offline.

Om noen av de testene, viser antydning til feil, så er det bare å henvende deg til elkjøp. Ingen grunn å vente på noe selvbedring når slike feil oppstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...