Gå til innhold

Trenger deres vurdering av oppsett :D

Anbefalte innlegg

Hei, fikk hjelp av vesleengen til å sette sammen et oppsett til rundt 10000 og endte opp med dette:

Fractal Design Define R3 Arctic White

Corsair TX 750W PSU

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K

ASUS P8P67, Socket-1155

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

Så mitt spørsmål til dere er, ser det bra ut? Rom for forbedringer? Hvordan er radeonkortet? osv. :D Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ser veldig bra ut det ;) Er vell bare PSU'en jeg ville hadd modulær som en forandring.

Ligner ganske mye på oppsettet jeg satte opp før i dag :pLink

Eneste forskjell er litt sterkere skjermkort og modulær PSU, i oppsettet jeg satte opp.

Endret av Jrmaster35
Lenke til kommentar

Okei :) Burde jeg med andre ord gå for et bedre skjermkort i det oppsettet? Vet ikke hvordan det skjermkortet er i forhold til nvidia eller asus gtx 570..

Det skjermkortet ditt har ikke så veldig mye å stille opp med mot GTX 570. Anbefaler deg GTX 560, siden det gir bedre ytelse i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Er jo vor mye du vil betale rett og slett, gå for det oppsettet du har satt opp viss du ikke vil betale mer. Viss du vil få noen hakk bedre, betal litt mer for GTX 570.

Jeg tror nok du vil få en mer en bra nok pc til å dra alle dagens spill med 6870 da, så jeg ville kanskje gått for det du har satt opp ;)

Lenke til kommentar

Ja, så hvis det er verdt det så tror jeg jeg går for GTX 570 :) Men vet noen om det passer inn i arctic fractal design?

Og det er dette GTX-kortet dere snakker om sant?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619148#reviews

Takker forresten for at dere tar dere tid til å hjelpe meg, har null peiling på hva som er best og som passer godt sammen :) Har veldig lyst til å lære meg, så tror kanskje jeg drar med en venn og prøver å bygge denne pcen selv og jeg sparer vel rundt 1000 kroner i samme slengen :)

Lenke til kommentar

GTX 570 skal passe sånn sirka akkurat, R3 kan vel ta skjermkort opp til 29cm ca. Mens GTX 570 er 27,9cm.

Viss du vil spare litt mer kan du jo skjekke ut litt andre nettbutikker også da om vilke priser de har ;)

Edit: Men som overclock sier så holder jo GTX 560 godt. Rundt prisklassen til det igjen ligger jo ATI 6950.

Og ja som nevnt før både av meg og overclock, modulær for the win ;) Kan jo gå for Chieftec Nitro Series 750w som er litt billigere enn Corsair sin.

Endret av Jrmaster35
Lenke til kommentar

Hmm, fikk en del å tenke på nå.

Her er ihvertfall den modulære strømforsyningen jeg ser på:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460922&CKS=PCW

Og dette er kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728

Men dersom jeg ikke går for SSD, ville du investert pengene jeg sparer på det i noe bedre for oppsettet?

Og har forresten tenkt litt på oppgradering av min gamle pc som et alternativ. Jeg kjøpte den vel for 3-4 år siden og det er disse specsene jeg har i den:

Cooler Master Centurion 534, Sort,

Silver Power PSU, 600W, 120mm fan,Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2,1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM

XFX GeForce 8600GT 620M 256MB XXX GDDR3, PCI-Express, 2xDVI, 620/1600Mhz

USB2 multikortleser 3.5" sort, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM

Vista Home Premium Norsk

Har egentlig alltid vært skuffet over ytelsen, fordi jeg degraderte alle specsene, spesielt skjermkortet, en god del da jeg kjøpte den. Men vil det være mer lønnsomt å bare f.eks kjøpe et bedre skjermkort og noe ram for den pcen, enn å kjøpe en helt ny en?

Lenke til kommentar

Hmm, fikk en del å tenke på nå.

Her er ihvertfall den modulære strømforsyningen jeg ser på:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460922&CKS=PCW

Og dette er kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728

Men dersom jeg ikke går for SSD, ville du investert pengene jeg sparer på det i noe bedre for oppsettet?

Og har forresten tenkt litt på oppgradering av min gamle pc som et alternativ. Jeg kjøpte den vel for 3-4 år siden og det er disse specsene jeg har i den:

Cooler Master Centurion 534, Sort,

Silver Power PSU, 600W, 120mm fan,Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2,1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM

XFX GeForce 8600GT 620M 256MB XXX GDDR3, PCI-Express, 2xDVI, 620/1600Mhz

USB2 multikortleser 3.5" sort, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM

Vista Home Premium Norsk

Har egentlig alltid vært skuffet over ytelsen, fordi jeg degraderte alle specsene, spesielt skjermkortet, en god del da jeg kjøpte den. Men vil det være mer lønnsomt å bare f.eks kjøpe et bedre skjermkort og noe ram for den pcen, enn å kjøpe en helt ny en?

Vil kanskje tatt en billigere PSU som Corsair nitro series sin, viss du vil spare litt penger. Er ikke store forsjellen på de så.

GPU ser bra ut den, viss du ikke skulle hatt SSD(Som du absolutt burde gå for ;)). Så ville jeg vell kanskje gått for en liten oppgradering på det meste, litt sterkere skjermkort, litt sterkere CPU osv....

Det ved å oppgradere den gamle pcen din der kan ikke jeg hjelpe deg så mye med... Kom ikke så mye inn i dette med pc før i 2009. Så ting som ikke var så aktuelt da, kan jeg ikke så mye om :p Så der må nok noen andre føye til noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...