Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Singel og dansk i Oslo...

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Vet ikke engang om jeg egentlig kan spørre om sådan noet herinne, men nå prøver jeg.

Jeg er en dansk ung mand (27) som kjeder sig gevaldigt i Oslo!

Har boet her i over 1 år, har et fedt job og tenker på å bli, men det har ennå ikke lykkedes meg å finne en god ven eller kjæreste her! Så jeg søker en måte å få bekendskaber på.

Nordmenn er hyggelige folk, men slet ikke udadvente og lette å prate med (sorry), så jeg er groet litt fast og syntes det er litt leit å være her :-(

Jeg har forsøkt meg med online dating (match.com/sukker.no/møteplassen.no), møte folk ute, gå litt ut på natten (jeg er litt kommet meg over å drikke meg dritings hver helg), litt sport, men intet er riktig lykkedes - og har ikke lyst på at det skal ødelegge min fremtid i Norge.

Har dere tips til hvordan man møter folk i Oslo? Aller helst med kjærestepotentiale ;-) Klubber, speeddating, hvad man som danske bør gjøre, sport, osv. Er interesseret i alt hvor jeg kan komme ut av denne kjedelige opplevelse av Oslo og nordmenn/kvinner :-(

Tror kanskje ikke det egentlig er så vanskelig, skal bare ha funnet den norske løsning, som jeg ennå ikke har sett noen steder...

Håper du kan sette deg inn i min situasjon og jeg setter veldig stor pris på gode innput! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste treffer jo hverandre gjennom jobben da, jeg vet ikke hvor sosial jobb du har?

Takk for fort svar! :)

Har prøvd, men dem som jeg jobber med er alle 35+ og har barn - ikke at der er noet i veien med det, men de er et annet sted i livet enn meg. Plus det er en lille arbeidsplads (8 styk).

I de bedrifter vi jobber med, møter jeg også veldig sjeldent noen på min egen alder...

Så det har jeg ikke haft hell med desværre :-/

Lenke til kommentar

I tillegg, med bare 8 på jobben så skal det vel litt til? ;)

Hva med dansekurs?

hehe - dansekurs, ja det kunne da være gøy :) Er dog veldig dårlig til det meste sport og lag-sport, men var da villig til å prøve det. Da må jeg se om jeg kan finne et kurs hvor man kan komme alene :)

Keep em coming - deilig med input :)

Lenke til kommentar

Det stemmer helt at nordmenn generelt er innadvendte, og ikke like sosiale som i andre land. Jenter i Norge, de tar ikke initiativ og sånn er det bare. Så du blir nødt til å pushe dine egne grenser, og spørre flere jenter om dere skal treffes igjen. Ellers har jeg inntrykk av at byen er et dårlig sted å sjekke jenter. De aller fleste vil ikke treffe deg igjen senere, siden det er kjeeeeempe flaut for dem, da de har drukket 4 cider før de dro ut. Jeg syns definitivt det beste å treffe jenter gjennom bekjente, på hjemmefester - så mye lettere å holde kontakten og møtes igjen senere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det stemmer helt at nordmenn generelt er innadvendte, og ikke like sosiale som i andre land. Jenter i Norge, de tar ikke initiativ og sånn er det bare. Så du blir nødt til å pushe dine egne grenser, og spørre flere jenter om dere skal treffes igjen. Ellers har jeg inntrykk av at byen er et dårlig sted å sjekke jenter. De aller fleste vil ikke treffe deg igjen senere, siden det er kjeeeeempe flaut for dem, da de har drukket 4 cider før de dro ut. Jeg syns definitivt det beste å treffe jenter gjennom bekjente, på hjemmefester - så mye lettere å holde kontakten og møtes igjen senere.

Takk - deiligt å høre det fra en nordmann selv - og jeg vil kun gi deg rett.

Det er veldig vanskeligt å møte nordmenn i Norge, spesielt som mann! Og møte jenter på byen er heller ikke min greia, det er nøjagtig som du beskriver ;)

Men jeg syntes jo stadig nordmenn er veldig hyggelige og kunne godt tenke meg å bo her lengere..så det er egentlig helt back to basic med meg med å finne et sted å møte folk.

Ideen med gjennom bekjente og på hjemmefester vil jeg kun gi deg rett, men har ingen bekjente eller hjemmefester jeg kan starte på...

Lenke til kommentar

De fleste dansekurs er også for single, men også treningssentre med tverkjønnede fellesaktiviteter er mulig, f.eks Zumba, den siste trenden for samer i treningssaler. Men also welcome ;)

Zumba! No way..haha! Det er vist kun for jenter ;)

Men treningsaktiviteter på den måte kunne også være en mulighet - det må jeg forsøke å undersøke. Hvis de fleste dansekurs er for single er det en god ide. Så er jenten kanskje tvunget til å bli nær meg under dansen, og pludselig skjønner hun at danske er ok - også når de er uten for Danmark ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har så lett å forstå dansker, men det vil ikke si at dansker ikke er all-righte for det ;) Som mange sier ,treningssteder og lignende er helt utrolig gode møteplasser for noen som vil plukke opp ei søt ei og bli bedre kjent, men diverse kveldskurs, type språkkurs og annet kan vel også være veien å gå?

Prøv det fram, så skal du nok se at du lykkes til slutt!

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har så lett å forstå dansker, men det vil ikke si at dansker ikke er all-righte for det ;) Som mange sier ,treningssteder og lignende er helt utrolig gode møteplasser for noen som vil plukke opp ei søt ei og bli bedre kjent, men diverse kveldskurs, type språkkurs og annet kan vel også være veien å gå?

Italiensk kanskje. Hehe

Lenke til kommentar

Takk det er fine råd :)

Litt rart det med å skjønne en dansk, de fleste nordmenn kan godt forstå det danske språk, hvis de bare hører etter (jeg slår også vanligvis om til dansk/norsk). Men de hører aldrig, så bruker altid de første 10 min på å folk skal komme over barrieren og etter det, så har de hatt dere 'danske oplevelse' og tenker ikke på å ta en kop kaffe eller noet en annen gang, og sniker seg utenom hvis jeg spørg - desværre litt sjenerte de kjære nordmenn :)

God tips med kveldskurs! Finnes der en eller anden god skole med kveldskurs i Oslo? Jeg syntes ikke å finne noget brukbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...