Gå til innhold

Tinnitus i militæret

longines123

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal (forhåpentligvis) i militæret neste år. Jeg har god helse og god form. Det eneste som bekymrer meg er min tinnitus. Jeg har en svak suselyd, mest i venstre øret. Ved hodepine kan den bli ille, men legger sjeldent merke til det ved dagtid. Om natten derimot sliter jeg selvfølgelig, men spiller av en lyd som masker lyden.

Hvordan vil dette utspille seg i militæret? Er det mulig å ta med et slikt apparat (vell, nå bruker jeg mobilen) til nettene?

Og om jeg nevner at jeg har tinnitus ved sesjon, vil det være lite sannsynlighet om at jeg blir kalt inn?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sa til sesjonslegen at jeg har tinnitus, og han brydde seg ikke særlig om det. Alt han sa var at jeg ikke måtte tenke på det, og det har jeg da virkelig forstått selv. Man kan bli gal av mindre. :ermm:

Det kan selvfølgelig ha noe med at jeg fikk full score på hørselstesten, men tinnitus stoppet dem ikke fra å ville plassere meg i hæren.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Forsvaret er nok ganske strenge på dette med hørsel. Har du noen som helst slags form for hørselskade kommer du nok ikke inn. Hadde en som bodde på rommet mitt de første dagene under rekrutten. Han ble sendt hjem pga for dårlig hørsel.

Lenke til kommentar

Du burde ikke ljuge på sesjonen ihvertfall. For det første er det straffbart. For det andre vil det før eller siden slå tilbake på deg om du ljuger. Lønner seg alltid å si sannheten, selv om resultatet kanskje ikke blir det du håpet.

Er jo tydeligvis langt ifra umulig å komme inn med tinnitus, så du får vel egentlig bare håpe på det beste. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har øresus men scora godt på hørselstesten. Konklusjonen på sesjon 1 var da at jeg fikk slippe (er redd for å få mer av skarpe skudd el. andre plutselige høye lyder)

Men tror dere ikke at jeg fikk brev fra hovedkontoret fra Kristiansand, da hadde nemlig tre stk. personer som aldri hadde snakket face to face med meg om min skade konkludert med at jeg måtte inn alikevel. Sendte klagebrev men uten nytte. Håper virkelig de forstår alvoret og lar meg slippe hjem første dagen eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...