G2Petter Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det øverste eksemplet var fra Norge. Dersom du leser den, og går inn på forumet, på "diskuter denne artikkelen..." så står det mye der. (Hvis ikke jeg husker helt feil) Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Nei, det står at et universitet i Norge har fått en oppfordring fra RIAA om hindre visse studenter i å dele ut filer. Kun en oppfordring. De har ingen mulighet til å legge noe juridisk press bak. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det vet jeg, men de forsøker allikevel å formulere seg sånn at de kan skremme noen til å tro at de har hjemmel i de norske lovene, selv om man vet at de ikke har det. Dessuten så vil jo virusene de blir beskyldt for å ha utviklet ikke kjenne noen landegrenser... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Javel, OK. Det beste er vel å holde dem langt unna maskinen din. Men jeg tror det er vanskelig om ikke umulig hvis du først deler ut filer. Hvordan skal du hindre noen å komme inn så lenge du slipper andre inn? Via IP adresser er jo ubrukelig. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 I dag - på en søndag - har jeg blokket hele 69 (!!!!!!!!) connection attempts fra RIAA. Husk at RIAA sikkert leier inn firmaer for å kartlegge IP-adresser - de som du har identifisert som RIAA er sikkert bare et fåtall som de bruker for å 'skremme' folk - en virkelige voluminnsamlingen kommer helt sikkert fra IP-adresser som RIAA selv ikke er knyttet til... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 har fått ingen jeg. Men det er etter 15 min. Har hatt det inne en stund men har ike bruktet før jeg så ditt screnshot. Lasta i full fart nyeste versjon og hev inn snarvei i oppstarten. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 I dag - på en søndag - har jeg blokket hele 69 (!!!!!!!!) connection attempts fra RIAA. Husk at RIAA sikkert leier inn firmaer for å kartlegge IP-adresser - de som du har identifisert som RIAA er sikkert bare et fåtall som de bruker for å 'skremme' folk - en virkelige voluminnsamlingen kommer helt sikkert fra IP-adresser som RIAA selv ikke er knyttet til... Ja, det mener jeg også. Er du redd for RIAA eller andre skal kartlegge hva du deler ut, ville jeg nok bare skrudd av fil-deling. (Hvorfor gidder du det i utgangspunktet?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå