Loomy Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 I dag - på en søndag - har jeg blokket hele 69 (!!!!!!!!) connection attempts fra RIAA. På en vanlig hverdag blir det maks 10. Jobber disse folkene på søndager? Eller er det automatisk innsamling av uskyldige IP adresser som deler ut familiens feriefilm fra i fjor? 8) Uansett.. lurer på hvorfor de er så fordømt agressiv i dag Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 jøssenavn, tror jeg skal laste ned dette programmet før jeg får noen brune konvolutter i posten! takk for tipset Lenke til kommentar
janken Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 "deler ut familiens feriefilm fra i fjor?" Hva er det du bruker? Dem har vel ikke lov å holde på slikt om en bruker lovelig programmer og gjør lovelige ting. SAKSØK desse folka........ Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 "deler ut familiens feriefilm fra i fjor?" Hva er det du bruker? Dem har vel ikke lov å holde på slikt om en bruker lovelig programmer og gjør lovelige ting. SAKSØK desse folka........ Tror det er lov.. De samler vel bare inn IP adressene til de som deler ut noe snusk (i dette tilfellet ville det vært mp3er). Men uansett, vil ikke ha noe snoking fra sånne folk! Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 eeeh.... hva er RIAA ? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hva er IP rangen til de jeg bør blokkere ? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 eeeh.... hva er RIAA ? Er det ikke de som vil stoppe mp3-deling, eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 en organisasjon som vi hindre all piratkopiering av all form og de skyr ingen midler i sin sak. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 RIAA = Recording Industry Association of America eller noe tilsvarende. Amerikanske platebransjen sitt fellesorgan og ja de er ikke spesielt glad i MP3 Cobos Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Hva er IP rangen til de jeg bør blokkere ? her finner du masse IPer som bør blokkeres. Men blokk helst bare de som er "grønne", altså de som har endel flere good.votes enn bad-votes. Det var f.eks for en stund siden en IP range som blokket norske nextgentel'ere Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 hvordan blokkerer man ? Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 må man sitte og adde ip rekkene manuelt!?! Isåfall er nok dette det TEITESTE programmet på LENGE.. Finner ikke ut hvordan man loader en html fila jeg har lasta ned jeg, masse iper i den Går det ann? Lenke til kommentar
matricus Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Er dc utrygt og eller? kanskje jeg burde begynne og bruke dette. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Bak disse IP'ene jobber det maskiner som søker gjennom P2P nettverk automatisk. Så at de også gjør det på en søndag er nok ikke så rart. Det fins vel også de som gjør dette på fritiden sin, men da kommer det fra private IP'er som ikke blir blokkert av slike programmer som Peerguardian. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Tror nok RIAA disponerer langt flere IP'er enn noen har kartlagt, og/eller kjører dynamiske IP'er. De er vel ikke helt dumme heller. På den annen side, hvem bryr seg om RIAA så lenge det ikke er ulovlig i Norge. RIAA har ikke noe de skulle sagt her likevel... Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det er ikke lov å dele UT musikk/filmer i Norge ... Kun lovlig å laste ned... Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det er ikke lov å dele UT musikk/filmer i Norge ... Kun lovlig å laste ned... Det er lov å dele ut filer som du selv har copyright på, filer der copyright er gått ut og filer der innehaver av copyright tillater at de deles ut. Et universitet i statene fikk trusselbrev fra RIAA fordi de i en katalog hadde en MP3 der staben på et fakultet sang "fakultetssangen" og en annen katalog inneholdt filer (ikke lydfiler) med navn på en pensjonert professor som tilfeldigvis hadde samme etternavn som en artist. Derfor sperrer mange for RIAA-scanning selv om de ikke deler ut noe ulovlig. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 På den annen side, hvem bryr seg om RIAA så lenge det ikke er ulovlig i Norge. RIAA har ikke noe de skulle sagt her likevel... Hardware hadde for en stund siden en sak om akkurat dette: De har ingen juridisk rett, siden det bare en Amerikansk organisasjon, men de prøver seg allikevel: http://www.hardware.no/nyheter/april03/ria...iaa_musikk.html Mere kos de gjør: http://www.hardware.no/nyheter/jan03/riaa_gobbles.html http://www.hardware.no/nyheter/mai03/riaa_...a_lawsuit1.html Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Men det er da ikke i Norge... Det er iferd med å bli vedtatt en rekke lover mot dette, inntil da er det vel ikke så mye å bekymre seg for. Men selvfølgelig er det ikke kult å ha folk som er ute etter deg på maskinen din. (RIAA). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå