kans Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Litt langt innlegg, men setter virkelig pris på hjelp! Hei, jeg gikk da til innkjøp av et par ørepropper. Disse kostet da en god del penger etter som jeg var ute etter en god lyd opplevelse. Det fikk jeg, fantastisk lyd og etter og ha hatt dem i nesten to mnd var jeg super fornøyd. DA forsvant halvparten av lyden på den høyre proppen og jeg dro til butikken for og få de reparert eller et par nye. Når jeg gikk til innkjøp av disse sa fyren i kassen at det var to års garanti ( noe det også sto på esken ) og hvis det skjedde noe så skulle jeg få et par nye ( burde jo fått dette skriftelig nå når jeg tenker meg om men men ) Jeg dro da nevnt ned for og få nye, da sa samme fyren at han skulle sende de inn til reperasjon og han skulle ringe meg om en ca to ukers tid.Dette var da den 15/11/10 Ettersom jeg aldri hørte noe fra dem så dro jeg ned for en ca to uker siden og spurte hva som hadde skjedd. Da fikke jeg beskjed at pga julestria så hadde de ikke fått tak i verkstedet og dermed ikke fått sendt de inn ( de hadde ikke gjort noe som helst på over 2 mnd ) og sa at de skulle ringe ned og ta kontakt med meg om et par dager. Så jeg tenkte "okay greit nok" Da de ikke ringte igjen, dro jeg ned for en andre gang og spurte igjen hva som hadde skjedd. Da snakket jeg med en annen ansatt som sa at dette ikek skulle skjedd og at de virkelig var lei seg for dette. Han sa også at han skulle sette det som sin oppgave og få fikset dette og snakket om at jeg skulle få en nyere modell siden den jeg hadde ikke bled produsert lengere og mest sansynelig ikke fikset. Da sa han at han skulle ringe meg dagen etterpå, og jeg tenkte igjen " okay, får ny modell så får vel bare vente " Han ringte heller aldri, det endte med at jeg måtte ringe han. Da sa han det samme, han hadde ikke fått tak i dem og ikke fått gjort noe med dette ennå. Men sa han skulle ringe dem med en gang og ringe meg i løpet av dagen eller dagen etterpå. Dette skjedde da ikke (sjokk!)... Dette var da på Onsdagen forrige uke og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Hadde tenkt meg ned på fredag/lørdag men reiste bort så dette bled litt vanskelig. Nå lurer jeg på hva mine rettiheter er ? De er jo umenneskelig lang ventetid og han som jeg kjøpte de av sa jeg kom til og få nye hvis det skjedde noe med de. Det står også på pakken at det er to års garanti og ettersom lyden bare halverte seg så skal jo dette gå under normal bruk og derme på garantien. Har jeg loven på min side eller må jeg bare vente ? Bled litt langt innlegg men kjenner at jeg er en smuuule irritert. Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Høres ut som en utrolig useriøs butikk. Her har avhjelp tatt urimelig lang tid, og vært til en så stor ulempe for deg som kunde at du har rett på nye ørepropper umiddelbart, eller heve kjøpet om du heller vil kjøpe øreproppene et annet sted som kan ha bedre service. Lenke til kommentar
kans Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Høres ut som en utrolig useriøs butikk. Her har avhjelp tatt urimelig lang tid, og vært til en så stor ulempe for deg som kunde at du har rett på nye ørepropper umiddelbart, eller heve kjøpet om du heller vil kjøpe øreproppene et annet sted som kan ha bedre service. Ja det er ikke profisionelt i det hele tatt mener nå jeg! Hva er urimelig lang tid? er det definert i en lov jeg kan " slenge frem " der i morgen ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Her er den aktuelle lovteksten som kan brukes overfor butikken hvis de fortsatt ikke ønsker å ordne opp umiddelbart (fra Forbrukerkjøpsloven): § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Hva som er "urimelig tid", er et flytende begrep. Forbrukerrådet har uttalt at 4 uker er rimelig, men at 6 uker er urimelig. Og det har jo tatt langt over 6 uker for din del. At butikken har hatt produktet liggende hos seg i to måneder, skal ikke du lastes for. Dette regnes med i avhjelpstiden, 1 Lenke til kommentar
kans Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Her er den aktuelle lovteksten som kan brukes overfor butikken hvis de fortsatt ikke ønsker å ordne opp umiddelbart (fra Forbrukerkjøpsloven): § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Hva som er "urimelig tid", er et flytende begrep. Forbrukerrådet har uttalt at 4 uker er rimelig, men at 6 uker er urimelig. Og det har jo tatt langt over 6 uker for din del. At butikken har hatt produktet liggende hos seg i to måneder, skal ikke du lastes for. Dette regnes med i avhjelpstiden, Takk takk! DA skal de nok få høre i morgen gitt! Tusen takk for hjelpen det passet bra Lenke til kommentar
kans Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Da fikk butikken et lite besøk av meg i dag, jeg startet en dialog med selgeren. Jeg sa at dette ikke var akseptabelt og etter litt om og men endte jeg opp med et sett nye. De kostet da 600 mer en mine og var to generasjoner nyere , så jeg er da relativt fornøyd nå Takk for hjelp nok en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå