Decoman Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Jeg ønsker å forhøre meg her om noen har vil si seg enig i at Yamaha HS80M høyttalerne er noe man gjerne kan bruke til å høre musikk med og å se film med. http://usa.yamaha.com/products/music-production/speakers/hs_series/hs80m/?mode=model De kalles visst studiohøytalere tror jeg, og jeg mener å ha skjønt at det er musikere som kan finne på å bruke slike høyttalere. Men jeg har ikke så mye peil på dette må jeg innrømme. Edit: Ok, så det skal visst være en betydelig forskjell i hvordan lyden er på slike "studio monitorer". Jeg skal få høre på et par av disse fra Yamaha om en uke eller så hos 4sound butikken i Oslo forhåpentligvis, og kanskje er det slik at justeringsmulighetene bak kan hjelpe litt på "flat" lyd. Hvis noen har disse fra før så si gjerne ifra hvordan de har ordna seg til og eventuelt justering ting. Endret 26. januar 2011 av Decoman Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Etter å ha kjøpt og satt opp et par Yamaha HS80M studio monitorer, må jeg si meg fornøyd. Alldentid dette er nærfeltshøyttalere så må en sitte på et sted for å få jevn og bra lyd. Det å se på film var ikke like bra. Når lyder er mixa til å komme fra venstre eller høyre høyttaler i filmen, så synes jeg det virka litt rart og det hele ble ujevnt synes jeg. Jeg får eventuelt prøve igjen og se om jeg endrer mening. --- Ellers har jeg hatt litt tull med lyden på min datamaskin, men dette skyltes et par andre ting: Strømkabelen til dataskjermen var koblet til samme skjøteledning som høyttalerne, og lagde støy når jeg spilte film med media player classic. Dette forsvant når jeg flytta strømledningen over til en annen skjøteledning. En gammel (utdatert) DPS plugin for Winamp førte til skurring når en spilte basslyder. Avinstallering av denne og det å åpne configuration for Nullsoft DirectSound Output plugin synes å fikse denne andre ulyden. Endret 26. februar 2011 av Decoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå