-Depressed Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Er det normalt å bli sjalu når bestevennen henger med andre folk? Jeg får et lite rykk i hjerte hver gang jeg ser han sammen med noen andre... Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei Det er i allefall ikke unormalt. Sjalusi er en av grunnfølelsene våre, og handler om frykten for å miste den eller de personene vi er knyttet til. I seg selv er sjalusi verken positiv eller negativ, men viktig for oss fordi sjalusi hjelper til å holde oss på alerten mot konkurrenter. Som alle følelser kan det bli både for mye og for lite sjalusi, begge deler vil gjøre det vanskelig for oss å fungere sammen med nære andre. Når sterk sjalusi omsettes i handling, kan det få negative konsekvenser, da det kan være kraftige følelser forbundet med sjalusi. Hilsen Dag Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hva med kanskje å prøve å blir kjent med de andre han/hun henger med? Min bestevenn og jeg har felles venner, så han henger ikke med folk jeg ikke kjenner godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå