KristiaNtre_Razer Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei! Jeg blir til sommeren ferdig med Vgs og har tenkt meg ut Hærens befalskole. Jeg har sendt søknad, men er det noe problem at jeg ikke er innkalt til sesjon del 2 enda? Har hørt det begynner å bli ganske så fult og det er bare "restplasser" igjen. Fra sesjon del 1 fikk jeg beskjed om at jeg ville bli innkalt til Sesjon del 2, men er altså ikke det enda. Og et annet dilemma jeg har.. Jeg har bestilt sommerferie fra 23. juli - 3. august. Har hørt at opptakstestene til befalskolen er rundt de 3 første ukene i sommerferien. Om mitt første spørsmål ikke har noe å si, hva skjer etter disse 3 ukene om jeg fullfører og blir utvalgt? Vil jeg kunne få noe ferie da? Evt når starter tjenesten etter befalskole? Mvh Kristian Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Ang. sesjonsdelen ville jeg ringt til VPV(tlf:03003) og spurt om å få fremskyndet den. Jeg var i samme situasjon som deg, og fikk sesjon 7 dager etter jeg pratet med de. Er veldig usikker på når opptakene er, men tror jeg hørte noe om at det var 19.august(?). Er ikke sikker, men tror det. Men uansett, ring VPV, så hjelper de deg både med sesjonsdato og info om befal Søkte selv befal her om dagen forresten Endret 25. januar 2011 av solsvik2 Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Du får automatisk oppsatt tidligere sesjonsdato hvis trengs i og med at du har søkt på noe. Var hvertfall den responsen en av mine bestekamerater da han ringte VPV etter å ha søkt på læreplass. (Han er fra 93-kullet.) Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Befalsskoleopptakene fylles ikke opp, man søker innen fristen, (mars engang?) forsvaret kaller inn til opptak i slutten av juni (20 - 26. juni er vanlig start). Med mindre du ryker ut underveis, blir du her i 2 - 3 uker. Får du skoleplass er dette ofte i begynnelsen av august, så blir ikke lange sommerferien på deg om du kommer deg igjennom og kalles inn nei. Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) man søker innen fristen, (mars engang?) 14. eller 19. april tror jeg det er Endret 26. januar 2011 av solsvik2 Lenke til kommentar
Hepolite Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Så alle som søker HBS blir innkalt til opptaket? Eller blir noen "filtrert" ut før dette? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Forsvaret velger ut de som de tror er best av bunken, men de tar inn et betydelig større antall enn det er ledige skoleplasser. Husker dessverre ikke tallene på antall søkere \ innkalte, men dette ligger på forsvarets sider om du er interessert. Lenke til kommentar
WakeMe Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Forsvaret velger ut de som de tror er best av bunken, men de tar inn et betydelig større antall enn det er ledige skoleplasser. Husker dessverre ikke tallene på antall søkere \ innkalte, men dette ligger på forsvarets sider om du er interessert. I fjor ca 1500 søkte, ca 800 kom på FOS, ca 200 fikk skoleplass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå