Iriver Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei.. Har nå forsøkt å installere forskjellige OS på maskinen. Har forsøkt CentOS fra Trixbox CD, CentOS fra AsteriskNOW CD, samt Ubuntu. Ingen av dem oppdager noen harddisker. Når jeg kjører installasjon av Windows 7 fra CD-derimot, kommer alle diskene opp. What to do? Diskene jeg har forsøkt er tre SATA-disker av merket Western Digital, alle med forskjellig størrelse. Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Mer systeminformasjon: Modellnavn: Scaleo 600 A64XP34 1 1,0G NO1S Serienummer/ID-nummer: 3876110934 CPU AMD Athlon 64 Processor 3400+ NewCastle 0.13um Technology HDD (en av dem) 244GB Western Digital WDC WD2500JS-55NCB1 ATA Device (SATA) 39 °C Motherboard Manufacturer FUJITSU SIEMENS Model D1607 Chipset Vendor VIA Chipset Model K8T800 (VT8383) BIOS Brand FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd. Version 4.06 Rev. 1.11.1607 Date 01/28/2005 Lenke til kommentar
Mr.fjellrev Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det gammle CD/DVD av linux? Hadde nesten samme problem. Jeg instalerte W7 ,så sletta jeg det under reinstalering av ubuntu ,valgte da diskene som var ønsket å bruke og størrelse. Evt brenn Linux cd/dvd i lav hastighet. Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 CD-ene er nye. Vet ikke hastighet på brenningen.. ble brent med Windows 7 sin innebyggede ISO-filbrenner, som ikke hverken spør eller forteller om hastighet. Kan det ha noe å si da? Har forsøkt med flere forskjellige harddisker. En av dem har hatt Windows fra før. Lenke til kommentar
Mr.fjellrev Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) CD-ene er nye. Vet ikke hastighet på brenningen.. ble brent med Windows 7 sin innebyggede ISO-filbrenner, som ikke hverken spør eller forteller om hastighet. Kan det ha noe å si da? Har forsøkt med flere forskjellige harddisker. En av dem har hatt Windows fra før. Jeg måtte brenne på det laveste i nero 8X for å klare å få inn OS,W7 brenner ikke iso som boot cd/dvd. Prøv å brenne de med annet program. http://www.freeisoburner.com Endret 29. januar 2011 av Mr.fjellrev Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 ...W7 brenner ikke iso som boot cd/dvd. Det er feilinformasjon. Har flere ganger brent Linux CD/DVD med Windows Disc Image Burner. Hele poenget med å brenne image er at den skal kunne boote. Lenke til kommentar
Mr.fjellrev Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er feilinformasjon. Har flere ganger brent Linux CD/DVD med Windows Disc Image Burner. Hele poenget med å brenne image er at den skal kunne boote. Ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå